15 426 läst ·
18 svar
15k läst
18 svar
tips önskar om hylsa till farmarskruv?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Har för mig att det var plannjas egen skruv sist (det är kanske är någon annan tillverkare men jag tror det stod Plannja på kartongen). Tycker det borde vara ok prylar.SBH skrev:
Men det blev inga stora märken så sannolikt är det bara jag som är överdrivet petig...
/U
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
Inte alla fjäderhylsor är bra har haft några riktigt dåliga och vissa som är jätte bra. Köp en med magnet och skruva bara det är ju bara 70m².
Nu skall du förvisso skruva 70 m² och jag skruvade typ 20 m²... Jag svor över samma fenomen och snabblöste det med att tejpa hylsan invändigt ( samt över kanten upp på utsidan) med silvertejp. Silvertejpen slits fort ned men blottar och lämnar klistret kvar på insidan.
Smart hyggabus! Jag har ju redan köpt johan..men tänker mer att jag vill ha en bra hylsa så man har tös nästa gång man ska skruva plåttak.. Så det lär bli många hundra kvadrat med åren..och DÅ är det stooor skillnad på o ja ett verktyg som funkar klanderfritt, eller ett som retar gallfeber på en o får en o vilja slå släggan genom rutan 
Klicka här för att svara