Nej, jag tycker inte att jag säger inte emot mig själv, däremot läste jag ditt inlägg lite slarvigt. Sorry för onödiga OT-inlägg.

falkn skrev:
Klarar du inte av att hänga upp en tavla med de förutsättningar som en hammare från clas ohlson ger dig så föreslår jag att du ringer en snickare nästa gång för då har du uppenbarligen använt den fel.
Tänkte mest på vattenpasset.

raveper skrev:
Man kan ju gå på detta kit istället och få lite mer pryttlar. Samma gula färg. [bild]
Trevliga recensioner ;) "Som sagt, det här är så billigt så att man nästan börjar fundera om det är för bra för att vara sant. Det är det inte. Det är på riktigt."

Kan säga, jag som har jobbat i en Clas Ohlson-butik, att den där verktygslådan sålde bättre när den stod på Leksaksavdelningen än när den stod bland verktygen...

• Gilla
PeterJeffrey
  • Laddar…
Robert-san01 skrev:
Bitsmejslar funkar som nödlösning i bilen, knappt det.
Har en Bacho med spärrfunktion och den är underbar.

• Gilla
tullemannen
  • Laddar…
En sådan Bahco har jag också med revolvergrepp. Man kan liksom vrida till handtaget. Älskar den jag också, så mycket att jag faktiskt även har önskat mig stubbvarianten av denna underbara mejsel.

Har en sån jag med och använder den helst inte. :thumbdown:

raveper skrev:
Har en sån jag med och använder den helst inte. :thumbdown:
Vad är det som gör att du inte gillar den?

Klumpigheten i mejseln gör att man hellre letar upp något annat.

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Jag tycker att en bitsmejsel många gånger kan vara helt OK om man bara ska skruva, den tar lite plats och man har genast tillgång till alla bits utan att behöva köpa så många mejslar. Det finns säkert verktygsbögar som helre använder en fast Wera PX2 till en PH2 skruv än att använda rätt bit i en bitsmejsel, smaken är ju olika. Det tar ett tag innan man sitter med alla mejslar och det är skönt att slippa oroa sig för att det ska dyka upp en torx-skalle bakom nästa plåt, skönt att veta att man har allt.
Men, jag använder skruvmejslar till så mycket annat än att skruva i och ur skruvar, skrapa bort packningar, pilla bort små fjädrar, hamra in bakom bromsskivorna när man ska byta dom, bända bort små plastploppar osv. Till sånt funkar en bitsmejsel inte.

Boys & Girls. Dags för mellandags rea. Någon som funnit något trevligt erbjudande i verktygsvärlden?

frav skrev:
Boys & Girls. Dags för mellandags rea. Någon som funnit något trevligt erbjudande i verktygsvärlden?
Var till k-rauta men hittade inget av intresse för mig.

Hade dom nån speciell rea?

skruvat.se har 20% på allt idag juldagen med rabattkoden Santa13.

Stefan N skrev:
Hade dom nån speciell rea?
K-rauta hade upp till 70% men det var lite tapeter,några enstaka skruvdragare/maskiner, lampor,julsaker och annnat utplockat.
Detta var i Eskilstuna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.