U urker skrev:
Proffsmagasinet har Hitachirea och där är samma kit ännu lite billigare :) [länk]

Eller har de höjt priset?
Jo, igår var priset under 2 000 kr...

K Kacper skrev:
Tack för tipset, enligt prisjakt så är dom slut i lager men på hemsidan var det en kvar efter min beställning.
Hoppas den kommer
Edit: nu har dom höjt priset med 3000kr
Jag beställde sågen när den fanns i lager till 1950kr och fick en orderbekräftelse.
6 timmar senare fick ett mail från Toolab som säger att de inte kan sälja sågen till priset i orderbekräftelsen då priset är en miss i deras affärssystem/hemsida, som de själva uttryckte det.
Priset var för en såg utan batterier, väska och laddare.

För mig var det inte självklart att priset skulle vara tydligt felaktigt då en naken maskin säljs för ex 1790kr.

Redigerat:
F fabian2000 skrev:
Jag beställde sågen när den fanns i lager till 1950kr och fick en orderbekräftelse.
6 timmar senare fick ett mail från Toolab som säger att de inte kan sälja sågen till priset i orderbekräftelsen då priset är en miss i deras affärssystem/hemsida, som de själva uttryckte det.
Priset var för en såg utan batterier, väska och laddare.

För mig var det inte självklart att priset skulle vara tydligt felaktigt då en naken maskin säljs för ex 1790kr.
Då har jag haft riktig tur då, fick den via DHL igår kväll :)

• Ny Hitachi cirkelsåg och två 18V batterier på mattgolv med produktemballage i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Valkyr
  • Laddar…
T
K Kacper skrev:
Då har jag haft riktig tur då, fick den via DHL igår kväll :)
Va!? Grattis! Jag fick också mail om att de inte kunde skeppa ordern.
Får man fråga vilken tid du lade din beställning?

T TeeMan skrev:
Va!? Grattis! Jag fick också mail om att de inte kunde skeppa ordern.
Får man fråga vilken tid du lade din beställning?
Tack :)
Har kafferast halv 10 så jag la beställningen kanske 20 i när jag såg tipset

T
K Kacper skrev:
Jag slängde in min beställning cirka en timme efter dig, den fanns i lager när jag beställde. Jag gillar Toolab men det känns inte okej att behandla beställningarna helt olika

T TeeMan skrev:
Jag slängde in min beställning cirka en timme efter dig, den fanns i lager när jag beställde. Jag gillar Toolab men det känns inte okej att behandla beställningarna helt olika

Instämmer! Toolab har bra kundservice och väldigt bra omdömen, kort och gott verkar de måna om sina kunder men detta känns inte ok.
Jag har mailat Toolab om att jag förväntar mig leverans av sågen till priset enligt orderbekräftelsen jag mottog.

F
K Kacper skrev:
Grymt, det är ju klart under halva priset.

Använde du dig av nån direktbetalning redan vid beställning?

F fsn skrev:
Grymt, det är ju klart under halva priset.

Använde du dig av nån direktbetalning redan vid beställning?
Måste säga att sågen är grym, aldrig haft high-end verktyg förut och det är stor skillnad från lågpris. men laddaren låter som en dammsugare, det är ett minus.

Ja jag betalade med kort direkt, ville inte chansa att dom ångrar sig :)

richardtenggren
Att laddaren låter som om den ska lyfta är tydligen standard på Hitachi..

F
K Kacper skrev:
Måste säga att sågen är grym, aldrig haft high-end verktyg förut och det är stor skillnad från lågpris. men laddaren låter som en dammsugare, det är ett minus.

Tror det var en ganska begåvat drag att direktbetala. Visst är det nåt speciellt med dyra och bra verktyg man egentligen inte kan räkna hem?

T
K Kacper skrev:

Härligt att sågen är bra! Jag betalade också med kort men det gjorde ingen skillnad. Förutom att jag får ligga ute med pengarna

F fsn skrev:
Tror det var en ganska begåvat drag att direktbetala. Visst är det nåt speciellt med dyra och bra verktyg man egentligen inte kan räkna hem?
Tror inte det spelat någon roll med vilken betalning man valt, hade dom bara en så var det nog först till kvarn. Att ett lagersaldo släpar efter och fler hinner beställa är beklagligt, men knappast ovanligt.

T
Valkyr Valkyr skrev:
Tror inte det spelat någon roll med vilken betalning man valt, hade dom bara en så var det nog först till kvarn. Att ett lagersaldo släpar efter och fler hinner beställa är beklagligt, men knappast ovanligt.
Här är dock inte lagersaldot frågan utan varför Toolab behandlar kunder/beställningar olika. Priset var felaktigt och de vill därför inte skicka sågen. Man kan ju dock tycka att detta då ska gälla alla de aktuella beställningarna.

• Gilla
davveno1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.