Visserligen äldre modellen men bra pris för detta kit på K-Rauta i Arninge.

Reaskylt som visar 50% rabatt på Makita-verktygspaket hos K-Rauta, giltigt till 3 april 2017.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Makita verktygskit i blå färg med borrmaskiner, såg och ficklampa i butiksdisplay.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

F
TeroM skrev:
Visserligen äldre modellen men bra pris för detta kit på K-Rauta i Arninge.

[bild]

[bild]
Tigersåg och cirkelsåg. Blir det inte lite tramsigt med så lite batteri? Jag tycker stt min Makita sticksåg och vinkelkap är på gränsen och dom är 18V.

Tigersågen är guld värd. Den är ju mindre än hälften så stor som din 18V så den fyller sin funktion :). Cirkelsågen har jag svårare att försvara....

F
Ramnemark skrev:
Tigersågen är guld värd. Den är ju mindre än hälften så stor som din 18V så den fyller sin funktion :). Cirkelsågen har jag svårare att försvara....
Men är det inte som när en 7-åring skall såga fogsvans? En 7-åring är också liten men det blir inte bra ändå.

• Gilla
Rådalen och 1 till
  • Laddar…
Beror ju klart på vad du ska såga. Min kompis har en Bosch i samma storlek och den är välanvänd. Du kommer ju åt mycket bättre än med en stor. Allt är relativt :).

Schysst jämförelse 👍👍😂

Tror ni cirkelsågen kan vara något om man till exempel vill kapa pärlspont? Jag menar, batteridriven och lätt att handskas med. Eller är den för klen ändå? Jag har mycket panel okapad och ospikad...

Men en sjuåring får plats där en vuxen inte ens kommer fram med fogsvansen ...

Har den lilla tigern och den är smidig, har behövt kapa där multimaskinen inte kommer åt heller.

Cirkeln har jag inte en aning om, kanske till pärlspont men nog inte alltför många utan laddning imellan.

Innan ni dissar battericirkelsågar helt och hållet; min Panasonic 14,4 V-maskin med ø135 mm blad kapar fler än 100 snitt på 28x70 på en laddning. Trevligt att ha när man läktar tak bland annat. Bygg en kapmojäng till den så ökar användbarheten radikalt.

• Gilla
kulle
  • Laddar…
cirkelsågen är iag kanonbra till klickgolv och klicktak :)

köpte det där kittet för 2000:- nånting.. säkert 2995:- så det är en återkommande kampanj...

kulle
Ja battericirkelsåg är väldigt smidigt att ha med sig som komplement, kör med en ryobi förvånansvärt stark faktiskt men man ska se till att ha vassa klingor annars äter den snabbt batteri.
Har du nån ide om hur en "kapmojäng" ska se ut mattias?

Redigerat:
F
mattiasp skrev:
Innan ni dissar battericirkelsågar helt och hållet; min Panasonic 14,4 V-maskin med ø135 mm blad kapar fler än 100 snitt på 28x70 på en laddning. Trevligt att ha när man läktar tak bland annat. Bygg en kapmojäng till den så ökar användbarheten radikalt.
Kanske. Jag jämför bara mina skruvdragare där jag har två olika varianter av Makita 10,8V med 1,3Ah batteri och två st 18V med både 3 och 4Ah batteri. 10,8V är ynkliga. Jag avtar att det är relativt stor skillnad på 10,8 och 14,4 med? Jag hade absolut kunnat tänka mig en 18V cirkel om den är smidig.

Skulle kunna tänka mig att byta åsikt med om Makita skickar mig en 10,8V cirkel och tigersåg för review (skicka med dammsugaren också, den skulle jag nog verkligen behöva).

mattiasp skrev:
Kolla här:
[länk]
Jag gillar när det finns enkla lösningar på problem. Nu undrar man bara hur mycket utrymme det finns under motorn...

Angående 10.8V battericirkelsåg (har förvisso Boschs men Makitan torde vara snarlik). Min erfarenhet är mycket god, orkar mer än man tror och grymt smidig. Exempel:
Masonitskivor ska kapas från 1200 bredd till ca 1100 bredd (luftspalt, gammalt hus, ej 1200 cc mellan takstolar, avståndet varierar dessutom) - fogsvans inte alls roligt och tar tid, stora nätdrivna cirkelsågen något klumpigt att slänga upp på masonitskivan och dåna igång med - dammar dessutom mycket mer
Såga bort fjädern alternativt halva noten på spontade brädor - perfekt. Klyva råspont går finfint.
Testa en - bättre än man tror - och framförallt smidig.

Jag har använt mini-tigersågen mer än jag trodde jag skulle göra. (Blå Bosch 10.8V)
Förvånansvärt stark, men tuggar batterier.

Skulle faktiskt kunna tänka mig att en minicirkelsåg kan vara användbar den också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.