4 539 103 läst ·
14 682 svar
4539k läst
14,7k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Om din motor går sönder efter 14 månader så får du vända dig direkt till en av Kärcher auktoriserad serviceverkstad. Det borde finnas sådana även nere i Malmö.snowjim skrev:Tröttsamt! Problemet hos mig? Jo visst! köper en till synes hel och ny produkt, får en trasig som bytas ut mot en annan trasig. Jepp problemet är helt klart jag!
Min erfarenhet är att om varan är nyligen köpt så bytas den ut mot en hel precis som företaget gjort här, om inte det går så skickar man den på reparation. Man undrar ju vad som händer om motorn skulle sluta fungera efter säg 14 månader, har man någon garanti alls egentligen eller är det pengarna tillbaka direkt(efter som de inte kan få tag i nya).
Ni som stör er mina förväntningar på ny produkt, lev med det.
Och en tanke är ju att du gör samma sak redan nu, tar dammsugaren och sen vänder dig till en verkstad som sedan går på Kärcher. Granngården får inte fram en ny, men Kärcher har ju produktgaranti som du kan använda dig av. Det kanske tar en vecka men sen är ju allt ordnat. Det borde funka, även om du inte tycker att du ska behöva göra det, så ibland får man vara lite smidig.
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalier/Epoxi/Epoxi-Superstark-2000028570/snowjim skrev:Som jag nämnt tidigare i denna tråden så fick jag hem en defekt Kärcher dammsugare från Granngården. Idag kom den nya och jag kan konstatera att den har liknande skada på samma stället, såhär ser det ut :
[bild]
[länk]
[bild]
[länk]
[bild]
[länk]
Får se vad som händer nu men enklast hade varit att bara få en ny nederdel av Kärcher.
Så 2 enheter, liknande fel så ni bör definitivt kolla lite närmare på era.
Fyll ut tomrummen runt fästet med epoxy så kommer det nog hålla bra. Känns enklare än att hålla på och reklamera igen
Jaså, det var en Kärcher det handlade om. Förvånar mig inte ett dugg. Vi har haft ett par sådana och de har ganska raskt trillat sönder bit för bit. Hjulen trillar bort, motorfästet lossnar, olika plastbitar går av. osv. osv. Till slut bestod de nog nästan mer av gaffatejp än plast. Enda positiva var att funktionen faktiskt var riktigt bra ända tills de ramlade sönder helt.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Jula säljer sin billiga Bahco-snabbtving för 49kr.
Någon som har provat den nya och vet om det verkligen är skräp nuförtiden, eller om den kan vara bra att ha som extratving till när man behöver många?
http://www.jula.se/catalog/verktyg-...g/spannverktyg/snabbtvingar/snabbtving-000183
Någon som har provat den nya och vet om det verkligen är skräp nuförtiden, eller om den kan vara bra att ha som extratving till när man behöver många?
http://www.jula.se/catalog/verktyg-...g/spannverktyg/snabbtvingar/snabbtving-000183
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag köpte förra gången Jula sålde för 49:-. Värda pengarna kanske men absolut inte bra. Kommer inte köpa fler!13th Marine skrev:
Den gamla är specad till 125kg tryckkraft, denna är specad till 60kg. Sedan vad det innebär i verkligheten vet jag inte, men tycker den nya verkar klenare.
Jag köpte ett antal av förra versionen, men har inte direkt använt dem, så kan inte kommentera det.
Jag köpte ett antal av förra versionen, men har inte direkt använt dem, så kan inte kommentera det.
125 kg-modellen är helt ok, har ett antal. Den senare modellen har jag känt på men genast släppt tillbaka i korgen igen.Fick otäcka flachbacks från mina första biltema-snabbtvingar som, om de gav någon klämkraft alls, släppte den självmant inom 15 min.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Jag har 8st av den gamla modellen, så min fundering var om de är nått att ha om man behöver många men inte så starka.