Missade Bauhaus kampanj på 20% på Bosch med en dag. Tänkte handla en bordssåg och hade riktat in mig på en Bosch PTS 10 med stativ.
Nån som har något annat tips i samma prisklass?

Edit: Den finns nu på Bygghemma.se/XL Bygg för 3539 kr med fri frakt till XL Byggbutik.
Bauhaus vill ha 3995 kr.
Kan man matcha priset på Bauhaus trots att Bygghemma är webbaserat?

Edit igen: Svarar mig själv, Bauhaus svarade via deras chatt at de prismatchar mot www.xlhemma.se
Dock så missade jag att det inte var samma stativ, Är fortfarande billigare visade det sig.

Redigerat:
richardtenggren
Finns väl lite verktyg att handla på mekonomen:
Skärmbild av ett SMS-meddelande om Mekonomens mellandagsrea med 25% rabatt.

Redigerat:
F
slaskman skrev:
Köpte ett sånt, dom är riktigt tunga !
Tunga som as. Köpte två från SMX sport i Halmstad och det var med aluminiumställning. Ett blåste sönder och ersattes av ett MX24 av "gjutjärn".

Det används primärt som tak hemma i trädgården för byggsågen och det i aluminium används som depåtält då det är mycket lättare att släpa runt på.

frav skrev:
Det är bra att vara medveten om detta, för de väger ganska mycket & kräver minst två man för att resa.
Va? Jag har plockat upp mitt ett par gånger nu och gör det alltid själv. Det är ju skitsmidigt! Visst, det är inte lika lätt som 199-kronorssmäcket från Jysk, men om en klent byggd kontorsarbetare som jag med lätthet får upp det själv borde alla tuffa grovisar på Byggahus också göra det.

Norrhyttan skrev:
Va? Jag har plockat upp mitt ett par gånger nu och gör det alltid själv. Det är ju skitsmidigt! Visst, det är inte lika lätt som 199-kronorssmäcket från Jysk, men om en klent byggd kontorsarbetare som jag med lätthet får upp det själv borde alla tuffa grovisar på Byggahus också göra det.
Jag är också en muskel-lös kontorsråtta :) , på ca62kg. Men jag fick bara upp det halvvägs själv, sen behövde jag hjälp. Kanske hade fel teknik? Har bara rest det en gång, å alla vet ju att en gång är ingen gång :)

frav skrev:
Jag är också en muskel-lös kontorsråtta :) , på ca62kg. Men jag fick bara upp det halvvägs själv, sen behövde jag hjälp. Kanske hade fel teknik? Har bara rest det en gång, å alla vet ju att en gång är ingen gång :)
Jag är förvisso fet, men det betyder inte alltid stark.
Jag lyfter på mitten så konstruktionen vecklar ut sig själv. Drar på takduken och sedan drar ut benen ett och ett. Självklart blir det enklare om man är två, men då måste man ju ropa på sin sura kärring som inte kan förstå varför man köpt ett tålt man inte behöver...

• Gilla
tobbbias och 9 till
  • Laddar…
F
Norrhyttan skrev:
Jag är förvisso fet, men det betyder inte alltid stark.
Jag lyfter på mitten så konstruktionen vecklar ut sig själv. Drar på takduken och sedan drar ut benen ett och ett. Självklart blir det enklare om man är två, men då måste man ju ropa på sin sura kärring som inte kan förstå varför man köpt ett tålt man inte behöver...
Vad menar du med "drar på takduken"? Den monterar man ju bara en gång sen fäller man in och ut med duken på plats.

Vilket tält pratas det om? Länk?

F
E
Släpvagn Easyline 250S 10" inom ett onlinebutiksfönster, erbjuden till rabatterat pris på grund av saknad skärm och skada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köpte ett visningsex av denna vagn för halva priset då det saknades en skärm och den hade en mindre skada på framlämmen. Det fanns ett ex kvar för samma pris alltså 3995 kr på Bauhaus Sundsvall.

• Gilla
Adisa och 1 till
  • Laddar…
epw skrev:
[bild]
Köpte ett visningsex av denna vagn för halva priset då det saknades en skärm och den hade en mindre skada på framlämmen. Det fanns ett ex kvar för samma pris alltså 3995 kr på Bauhaus Sundsvall.
Det får väl ändå antas vara ett riktigt bra pris med tanke på att en ny skärm kostar 199kr på Bauhaus... Bra deal!

E
slacker skrev:
Det får väl ändå antas vara ett riktigt bra pris med tanke på att en ny skärm kostar 199kr på Bauhaus... Bra deal!
Ja verkligen, hoppas någon forumsmedlem från Sundsvall är på jakt efter ny vagn så kan den köpa den andra. Den hade endast en skadad plåt bak. I övrigt som ny.

• Gilla
Torpolle
  • Laddar…
epw skrev:
....I övrigt som ny.
Var den inte ny?

E
Kane skrev:
Var den inte ny?
Jo det var den men det ser ut som att dom skadat den i samband med transporten eller liknande. Mindre skador alltså. Därav det låga priset. Dock tänkte jag mest köra bråte med den så för mig gör det detsamma om den är lite kabtstött.

Bauhaus lagerrensning, upp till 70%.
https://www.bauhaus.se

Mina Fein-fynd (köpte också en 10,8V Makitadragare i systainer för 895 till svågern) :

Fein Multimaster tillbehör med rabattetiketter från Bauhaus lagerrensning på texturerad matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.