Kommer ni använda grovingången? Isf skulle jag försöka få till att få en avdelning mellan grovingång och tvättstuga så att all skit man drar med sig in stannar där och inte blandas med ren tvätt Finns ju mycket utrymme iom förrådet. Man vill inte heller behöva gå igenom groventren till tvättstugan. Kanske lägga tvättstugan högst upp där förrådet är och en dörr in från matplatsen?
Förrådet måste vi ha kvar, men helt klart något vi lär se över.. tack för input!M Mixi skrev:Kommer ni använda grovingången? Isf skulle jag försöka få till att få en avdelning mellan grovingång och tvättstuga så att all skit man drar med sig in stannar där och inte blandas med ren tvätt Finns ju mycket utrymme iom förrådet. Man vill inte heller behöva gå igenom groventren till tvättstugan. Kanske lägga tvättstugan högst upp där förrådet är och en dörr in från matplatsen?
Vi har tänkt i groventren, så entren där alla går förbi kommer hållas ren förutom om man har gäster så att säga. men förstår helt vad du menar. tack för input!M mgranbom skrev:
Ser stort och luftigt ut. Gillar att ni har en ordentlig TV-hörna.
Lite spontana funderingar: det är rätt lite bänkyta i köket och jag personligen gillar inte att ha ett badrum i anslutning till mitt sovrum då folk, vid tex fester och kalas, kommer springa på båda toaletterna och jag föredrar att inte ha folk i mitt sovrum. Sedan gillar jag när det finns rejält med avhängning för jackor osv vid entrén, garderober tenderar att vara lite väl jobbiga att hänga in grejer i dagligen men ni ser ut att ha ok med väggyta där så borde gå att ordna, eller lägga till i efterhand om ni märker ett behov. Kanske väl mycket dörrar ut i mitt tycke... Huvudentrén, köket och groventrén precis bredvid varandra...? Som gäst hade jag blivit förvirrad...
Beroende på vad ni ska ha förrådet till så kanske det är onödigt med ett fönster där? Tappar ju en del användbar väggyta.
Klicka här för att svara