Har börjat få iordningställ på mitt garage nu, har fräschast upp det rejält genom att riva en vägg och måla väggarna och taket vitt.

Nu har jag inte mycket kvar innan det är dags att få börja inreda det :)

Vad skulle ni rekommendera att göra med betonggolvet?
har funderat på granitkeramik, epoxigolv, måla det befintliga, "garagegolvs plattor" (sådana gummi plattor som man bygger ihop)

Det enklaste är ju plattor eller att måla det.
granitkeramik kan vara snyggt, men är osäker på hur det kommer att bli med fogskarvarna.
genom målning av golvet samt epoxigolv blir golvet slätt och det är inga problem att rulla runt diverse verktygsvagnar, snöskotrarna, domkrafter osv.

Kommer att skruva lite i garaget, ha det som uppställningsplats för snöskotrarna, köra in bilen någon gång osv.
bifogar en bild på hur det ser ut för tillfället

• image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
http://www.tv4play.se/program/äntligen-hemma?video_id=2325645

Biltema vs hagmans färg är ungefär samma pris per färdig m2, jämför själv. Vi körde biltema i det gemensamma garaget men jag hade tagit hagmans om jag gjort det igen.

Vänster inte rört, till höger biltemas färg. Slipade inte den halvan av garaget då vi oftast bara står med bilar på den vänstra sidan.
1167092_10151802822262040_696823132_o.jpg
Skapa konto

Jag har ett garagegolv på 20kvm som är grymt slitet, har släppt mycket material så det är ojämnt och ser för jävligt ut. Va och köpte Bergo golvplattor på Bauhaus i veckan, dom kör en kampanj med köp fem betala för fyra. Dvs 20% rabatt..

Köpte ljusgrå och mörkgrå plattor för 2660:- vilket gör att jag kommer att få ett snyggt och fräscht golv för väldigt rimliga pengar. Ska givetvis göra rent och flytspackla först för att få en jämn yta, men finish osv kommer att vara oväsentligt då det inte syns när plattorna är lagda.

Peter: Lutar mot att jag målar golvet efter att ha sett detta klippet, såg lätt ut, inga direkt förkunskaper behövs och ett helt okej pris! :)

Slipade du ditt golv innan du målade det?
Hur länge sen är det sen du målade det? Har du någon bild på det idag?

Macke: mitt golv är i väldigt bra skick, inga större sprickor, ojämnheter eller så.
Så om jag lägger klinkets kommer golvytan inte bli jämnare och slätare än vad den är idag.
Hade golvet vart ojämnt hade jag nog lagt klinkers, är dock osäker på det i dagsläget..

På bilden ovan har vi bara målat, vi slipade halva golvet till vänster i bild senare före målning där.

Det är kring lyften det är slipat före målning alltså. Vi betade efter slip före färg. Bulan i mitten är inte målad, vi ska ändå bila bort den.
Med grå färg är det mycket smuts som syns på bilden, men det har varken släppt på inre eller lyftplatsen efter ett halvår bara.

Veckofärsk bild på golvet och mitt släpbygge :)

IMG_39712107162887.jpeg
Skapa konto

IMG_39703319588883.jpeg
Skapa konto

IMG_40031633798498.jpeg
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.