3 116 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Tips och erfarenheter av bra billig skruvdragare
Japp, då var min gamla bosch skruvdragare (18v) tackat för sin tjänst och pensionerad efter 12år.
Har en mindre black and decker dock så behövs det ibland 18 voltare...
men är det någon som kan rekommendera utifrån egna erfarenheter någon bra skruvdragare i billigare segmentet? krav minst 18v och låg vikt, används kanske 5-10 gånger i månaden men då används den ofta mycket
men är det någon som kan rekommendera utifrån egna erfarenheter någon bra skruvdragare i billigare segmentet? krav minst 18v och låg vikt, används kanske 5-10 gånger i månaden men då används den ofta mycket
Använder du skruvdragaren så ofta, och har krav på låg vikt så skulle åtminstone jag fundera på att gå upp en prisklass för att få lite kvalité på grejerna.J JohanDenLarsson skrev:Japp, då var min gamla bosch skruvdragare (18v) tackat för sin tjänst och pensionerad efter 12år.
men är det någon som kan rekommendera utifrån egna erfarenheter någon bra skruvdragare i billigare segmentet? krav minst 18v och låg vikt, används kanske 5-10 gånger i månaden men då används den ofta mycket![]()
Jag har börjat köra med 2Ah batterier på mina dragare jag använder ofta men inte under så lång tid. Då blir vikten låg och maskinen smidig. För att bygga ett helt altandäck, vägg eller andra byggen som kräver mycket skruvande under längre tid kör jag 5Ah batterier för att slippa byta så ofta.
Du har nog poäng i det du säger.K kniv skrev:Använder du skruvdragaren så ofta, och har krav på låg vikt så skulle åtminstone jag fundera på att gå upp en prisklass för att få lite kvalité på grejerna.
Jag har börjat köra med 2Ah batterier på mina dragare jag använder ofta men inte under så lång tid. Då blir vikten låg och maskinen smidig. För att bygga ett helt altandäck, vägg eller andra byggen som kräver mycket skruvande under längre tid kör jag 5Ah batterier för att slippa byta så ofta.
Vilket märke kör du?
edit: Jag omformulerar mig lite en "prisvärd" skruvdragare kanske är bättre att säga
Makita DDF484 som nämnts ovan. Är det bara skruvande man vill ha och inte borrchuck finns andra lite mindre och smidigare alternativ (inte för att DDF484 är klumpig på något sätt)J JohanDenLarsson skrev:
Jaa jag tror det. Hoppas det iaf 
Klicka här för att svara