Hej. Håller på o sätter upp min första egna badtunna. Bilden visar platsen med pinnar utlagda för altanen som ska byggas runt (ska riva den lilla existerande). kartongen markerar var kaminen ska vara. Tunnan ska stå intill en liten stuga med dusch o sittplats inuti. Mätt upp brandsäkert avstånd till andra byggnader etc,och har förlängd skorstenen till 2m. Men har lite frågor innan man börjar...

Hur har ni gjort med underrede, tunnan är isolerad undertill och fått instruktionen att det inte behövs men hjälper så kan ju lägga dit extra isolering?

Pump huset med rening är tänkt att stå bakom hörnet på stugan dvs 2m från tunnan. Känns som man då borde ha isolerade rör?

Avlopp får ju gå under framtida altanen men hur har ni sen löst det, vart kan man koppla det. Kommer ha reningsverk och sikta på biocider som rening samt byta vatten relativt ofta (egen brunn) , så kan man sen låta det rinna ut på tomten?

Tips på vad man behöver på altanen eller runtomkring? Fotot är taget från stor annan altan, så tänker mig lägga en stengång mellan dom, för blöta fötter som ska slippa gå i över gräs/snö, eventuellt liten flyttbar bro, då jag ändå vill ha öppet mellan dom för gräsklippning.

Finns plats att installera en solvärmd utedusch men har ändå dusch inne i stugan. Värt arbetet att ha en ute?

Alla tips o idéer uppskattas!

• Uppställd badtunna bredvid litet blått skjul, kartong på gräsmatta markerar kaminplacering, träpinnar utlagda för ny altan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.