Någon som har tips på duschdraperistång för hörn i litet badrum?

L-form i 90x90 funkar inte, är för stort.
Måste vara mindre (typ 70) eller någon böjd variant.

Tack på förhand!

Finns att köpa. Samt om det är 90x90 så går det att kapa den ena sidan som är för lång👍

• Gilla
Slottsfrun
  • Laddar…
H fisgris8 skrev:
Finns att köpa. Samt om det är 90x90 så går det att kapa den ena sidan som är för lång👍
Båda sidorna är för långa….

Köper du en duschstång som är 90x90 och är förberedd för kapning så kan du kapa hur mycket du vill. Frågan är va du ska göra med det överflödiga duschdraperiet. Men finns säkert fler storlekar där med👍

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
En som skrivit en recension av Ikeas Vikarn har med att detvar lätt att såga till rätt längd med en bågfil, se här: [länk]
Tack för tips!
Den behöver alltså inte ens fästas i taket, ser det ut som?

H fisgris8 skrev:
Vad finns att köpa? 70x70? Isåfall tips på var?

Hej! Kapar denna tråd då jag har ungefär samma funderingar.

Funkar det med draperistång som bara fästs i väggarna? Storlek ca 90x90 cm. Eller kan det bli ostadigt? Kanske bättre att satsa på en som fästs även i taket?

M mielo skrev:
Funkar det med draperistång som bara fästs i väggarna? Storlek ca 90x90 cm. Eller kan det bli ostadigt? Kanske bättre att satsa på en som fästs även i taket?
Den borde hålla bra. Jag skulle vara mer orolig för att göra infästningen tät än om den håller. Raka stänger behöver man inte ens fästa - det går bra med fjäder i dem för att hålla uppe ett draperi.

• Gilla
mielo
  • Laddar…
BirgitS
M mielo skrev:
Hej! Kapar denna tråd då jag har ungefär samma funderingar.

Det beror nog på hur kraftig stången är och hur bra den sitter fast i väggfästena. Det kan bli rätt stor belastning om någon drar häftigt i draperiet, t.ex. för att det fastnar lite. Om man tar Ikeas stång som exempel så ser röret rätt tjockt ut, väggfästet ligger mot en stor väggyta och går långt in på stången, allt sånt gör det stadigare.

• Gilla
mielo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.