Hej

Behöver tips/inspiration över hur jag ska organisera det under diskon med källsorteringen. Det här ryms under mitt 80 skåp men är inte helt nöjd även om det fungerar okej. Som det är idag är där brännbart i den första bingen till höger och sedan plast bakom den (Pelly Prisma). I pappåsen till vänster är där pantburkar och i den bredvid papper. Allra längst till vänster är där med lite maskindiskmedel. Fungerar helt okej som sagt men hade velat ha en hylla ovanför.

Mina tankar har gått till att kanske sätta in en sådan här lösning: https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...ystem-blanco-button-pro-45-automatic/p-718356

Men det hade inte blivit så mycket bättre. Skillnaden är att det hade blivit lite snyggare, 3 liter mer förvaring i varje hink. Men sedan hade inte maskindiskmedlet fått plats till vänster utan det hade fått stå ovanpå hinkarnas hylla.

Hur har ni det?

• Under-sink recycling area with separate bags for cans, plastics, paper, and machine dishwasher soap, seeking organizational ideas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Letar precis efter smart lösning själv nu i samband med att jag ska bygga nytt kök!
Tack för länken! Den har en arm som fästs på dörren så att den åker ut au automatiskt när dörren öppnas.
Det måste ju va smartare än att montera en låda? Då får man ju hela lådfronten framför, som ofta går upp högre. Här kommer sopbehållaren ut på en gång, smidigt.

• Gilla
FRS05
  • Laddar…
S Sara00K skrev:
Letar precis efter smart lösning själv nu i samband med att jag ska bygga nytt kök!
Tack för länken! Den har en arm som fästs på dörren så att den åker ut au automatiskt när dörren öppnas.
Det måste ju va smartare än att montera en låda? Då får man ju hela lådfronten framför, som ofta går upp högre. Här kommer sopbehållaren ut på en gång, smidigt.
Det jag gillar med en låda är att då får man ju plats saker ovanpå. Diskmaskinstabletter, nya diskborstar, soppåsar osv. Mycket därav min tanke på en låda i och med att då får jag förvaring ovanpå som man också kommer åt smidigt. Nu måste jag lyfta väck allt för att komma åt det jag tryckt in bakom min förvaring.

Har dock inte gjort något åt min förvaring ännu. Finns ingen lösning som stämmer riktigt bra med min skåpsbredd. Har du bestämt dig för en lösning?

När jag såg länken på lösningen från bygghemma.se som du länkade till va min tanke såhär: att ha den underst, men ändå montera en dold låda högst upp under hon från ikea, som man kan lägga diskborste, diskmedel på osv.

Jag ska mäta hur hög den här är. Minst 1 låda ovanför borde få plats.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.