5 378 läst ·
19 svar
5k läst
19 svar
Tips inför transport av Arboga pelarborr (E100)
Tack för svaret. Har ersatt anslutningskabeln som var en rutten 5 ledare med klippt blå nolledare mot en rdo 4x1,5. Enligt elfirman där jag köpte kabeln behövs ingen nolledare. Isolerat om 0punkten i Y koppl.med tre lager krympslang. Nu funkar maskinen perfekt efter uppsmörjning med motoroljaPNO skrev:
Maskinen har alla ledare till motorlindningarna framdragna till brytaren så man kan koppla om den från Y till D om den ska köras på 230V. Nu är den Y-kopplad för 400V. Nollpunkten kan göras snyggare än tejpkopplingen i din bild, men funkar det så funkar det. De tre ledare du tror är avklippta är ihopkopplade inne i tejpen och utgör nollpunkten i Y-kopplingen.
i samtliga smörjkoppar. Gosh vilken skillnad mot att köra handborrmaskin!
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
Motorolja smörjer helt okej men det är ingen kul olja att ha i maskinen och dom luktar, att den funkar bra i värme är också helt meningslöst för dig.
Jag vet inte exakt vad man ska köra men på min pelarborr använder jag hobbyolja i men hydralolja eller någon sorts maskinolja är kanske det "rätta".
Jag vet inte exakt vad man ska köra men på min pelarborr använder jag hobbyolja i men hydralolja eller någon sorts maskinolja är kanske det "rätta".
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden