524 läst ·
2 svar
524 läst
2 svar
Tips från Husqvarna-ägare – vilken modell ska jag välja?
Efter att ha gjort misstaget att köpa en robot från Stihl för 4 år sedan letar jag nu efter en ny. Jag lutar åt Husqvarna eftersom jag fått uppfattningen att det är bäst.
Min tomt är ca 600 m2. Ett par ställen finns lutningar som i alla fall är över 30%.
Jag ser att Husqvarna just nu har en Automower 415X på 30% rea. De har också en 305Nera med slinglös teknik som är nedsatt ett par tusen.
Men hur pålitlig är den slinglösa tekniken? Efter att strul med min Stihl-maskin vill jag ha något som bara fungerar.
Och en sista fråga: Det finns modeller som klarar upp till 600 m2. Men bör man ha mer marginal och välja en som klarar en bit över det? Med tanke på att min tomt alltså är 600.
Min tomt är ca 600 m2. Ett par ställen finns lutningar som i alla fall är över 30%.
Jag ser att Husqvarna just nu har en Automower 415X på 30% rea. De har också en 305Nera med slinglös teknik som är nedsatt ett par tusen.
Men hur pålitlig är den slinglösa tekniken? Efter att strul med min Stihl-maskin vill jag ha något som bara fungerar.
Och en sista fråga: Det finns modeller som klarar upp till 600 m2. Men bör man ha mer marginal och välja en som klarar en bit över det? Med tanke på att min tomt alltså är 600.
Redigerat:
Jag hade problem med min Husqvarna efter sista uppdateringen med branta backar fick ingen hjälp från supporten men till slut så bytte jag till mig en beg som inte hade sista uppdateringen så det löste sig har haft min i 7 år utan större problem
Om du använder facebook, gå då med i gruppen "Vi som har en Husqvarna Automower", där finner du många kunniga användare som kan ge dig tips/erfarenheter.
Slinglöst kan ställa andra krav på ytan som den ska klippa jmf med en som använder begränsningskabel. Ex så det krävs fri sikt mot skyn, stora byggnader/smala passager med väggytor på båda sidor/träd med stora trädkronor kan påverka funktionen.
De slinglösa modellerna kan även använda traditionell begränsningskabel.
Slinglöst kan ställa andra krav på ytan som den ska klippa jmf med en som använder begränsningskabel. Ex så det krävs fri sikt mot skyn, stora byggnader/smala passager med väggytor på båda sidor/träd med stora trädkronor kan påverka funktionen.
De slinglösa modellerna kan även använda traditionell begränsningskabel.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Skydda platta och sockel från stående fukt - Tips
Grund & Markarbeten -
Läckage från toalett, tips från experterna här!
Badrum -
Byta till papp från plåttak, tips?
Tak & Vind -
Tips på golvkonstruktion sökes! Från jordgolv till plastmatta.
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Tips reservdelar fönster Myresjöhus från 1991
Fönster & Dörrar