DANNE_K_ skrev:
Ja men det är ju bara för sågen. Jag vill ha ett helt kit. Deras kit med två skenor, "skarvpinnar" och ett fodral kostar 420 pund. Lägger man då till två tvingar så är man uppe i 450 pund och sen tillkommer väl frakt på det också. Då lär det inte vara bättre pris än vad toolab.se har på sitt kit som innehåller två skenor, två tvingar och "skarvpinnar".
Ja det verkar faktiskt vara så att du snokat upp ett ovanligt prisvärt kit. Kör på det. Jag tycker dock inte att du ska ge upp än på Tyskland, det har varit mycket positivt för mig att handla därifrån. Jag brukar utöver mina standardsiter gå till idealo.de, ett slags tyskt prisjakt, och kolla om saker och ting går att få till bättre pris.

DANNE_K_ skrev:
Ja det där kitet verkar prisvärt, men en mutterdragare har jag inte mycket användning av och de hade inget vanligt pro-kit, bara basic kitet. Så det blir nog att köpa i Sverige om jag inte hittar bättre pris på någon annan sida. Såg också att de var ca 1300kr dyrare på KGS 216 PLUS än vad jag köpte min för.
Appappapp. Sakta i backarna. Inte förväxla mutterdragare och slagskruvdragare. :) Skämt åsido. Det är skillnad. Läs mer här: http://www.byggahus.se/forum/verkty...lagskruvdragare-slagborr-borrhammare-etc.html

• Gilla
DANNE_K_
  • Laddar…
jonmo skrev:
Ja det verkar faktiskt vara så att du snokat upp ett ovanligt prisvärt kit. Kör på det. Jag tycker dock inte att du ska ge upp än på Tyskland, det har varit mycket positivt för mig att handla därifrån. Jag brukar utöver mina standardsiter gå till idealo.de, ett slags tyskt prisjakt, och kolla om saker och ting går att få till bättre pris.
Det får väl bli en titt på idealo.de när jag ska kolla priser framöver. Sänksågen kommer jag beställa från toolab, fast just nu har de tydligen inte kitet hemma :( men jag har mailat och frågat om de vet när de får hem det.

jonmo skrev:
Appappapp. Sakta i backarna. Inte förväxla mutterdragare och slagskruvdragare. :) Skämt åsido. Det är skillnad. Läs mer här: [länk]
okej, okej, sorry :) en slagskruvdragare har jag nog ännu mindre användning än av en mutterdragare. Jag brukar själv påpeka när folk blandar ihop slagborr och borrhammare :)

Det slog mig just att jag inte recenserat den senaste interaktionen jag hade med schreinerwerkzeuge-schmid.de.

Efter normal leveranstid kom lådan. Väl packat indeed.

leverans.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I lådan fanns det jag beställt (Festool CXS-set, Centrotec 2013-set, Pantherblad till TS55, FS-PA-kit och lite annat). Dessutom hade de gratis skickat med en tomatkniv och ett Festool sågbladscase! Det senare fungerar i dagsläget mest som ett case för oanvända dammsugarpåsar, men det är ju i alla fall rätt färger på det!

Hur som helst, jag rekommenderar fortfarande att beställa därifrån.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
DANNE_K_ skrev:
Det får väl bli en titt på idealo.de när jag ska kolla priser framöver. Sänksågen kommer jag beställa från toolab, fast just nu har de tydligen inte kitet hemma :( men jag har mailat och frågat om de vet när de får hem det.

okej, okej, sorry :) en slagskruvdragare har jag nog ännu mindre användning än av en mutterdragare. Jag brukar själv påpeka när folk blandar ihop slagborr och borrhammare :)
Slagskruvdragare är ju det häftigaste elverktyget. Bara det är skäl nog att köpa en ;)

Ang. sänksågen så har Lindarn samma kit i lager. 5500 kr och gratis frakt: http://lindarn.se/layout.asp?ID=3476

DANNE_K_ skrev:
Slagborrfunktion hade jag inte brytt mig om men slagskruvdragare är överlägset det verktyg jag förväntade mig minst av och blev mest överraskad.

Sen jag skaffade en har det helt utskåpat vanliga skruvdragarna som endast numera används när jag måste skruva när andra sover eller som förborrning innan slagskruvdragaren skruvar in.

Det är otroligt skönt att kunna skruva i skruvar bara med maskinens kraft utan att lägga tryck själv, att kunna göra det i vilka vinklar som helst då maskinen gör jobbet tex.

Så ett tips, testa slagskruvdragare för risken är att du blir "ff" - förvånad och frälst!

Håller med, beställde ett kit med skruvdragare och slagskruvdragare och trodde precis likadant med det är helt klart slagskrundragaren som används 90% av gångerna.

badtastex skrev:
Klämde på en GKF600 häromdagen och tycke uppstod, blir dock lite förvånad att priset i Sverige är ganska nära det i Tyskland. Någon som har något hett tips? Vill ju gärna ha kitet med dammutsug och två spännchuckar.
Jag köpte den från Axminster för £135 + frakt £18 för nån månad sen men då köpte jag även lite andra saker. Här är länken:
http://www.axminster.co.uk/bosch-gkf-600-palm-router-kit
Verkade vara ett bra pris då i alla fall. :cool:

vanpire skrev:
Jag köpte den från Axminster för £135 + frakt £18 för nån månad sen men då köpte jag även lite andra saker. Här är länken:
[länk]
Verkade vara ett bra pris då i alla fall. :cool:
Att tänka på gällande gfk600 från UK är att det inte går att montera 8mm hylsa på den. Av någon anledning säljer bosch en variant i UK med ett mindre hål i axeln vilket gör att det inte går att byta till större spännhylsa än 1/4". Den som säljs i sverige och tyskland tar 8mm också.

pyro skrev:
Att tänka på gällande gfk600 från UK är att det inte går att montera 8mm hylsa på den. Av någon anledning säljer bosch en variant i UK med ett mindre hål i axeln vilket gör att det inte går att byta till större spännhylsa än 1/4". Den som säljs i sverige och tyskland tar 8mm också.
Helt riktigt påpekande! Har dock en hel del 1/4 tums frässtål hemma redan. :)

vanpire skrev:
Helt riktigt påpekande! Har dock en hel del 1/4 tums frässtål hemma redan. :)
Kör man mestadels 1/4" så är det ju bara att passa på då den ofta går för bra priser där. 135£ lät bra. :-)

badtastex skrev:
Klämde på en GKF600 häromdagen och tycke uppstod, blir dock lite förvånad att priset i Sverige är ganska nära det i Tyskland. Någon som har något hett tips? Vill ju gärna ha kitet med dammutsug och två spännchuckar.
Jämför du pris i L-Boxx nu, eller är det L-Boxx mot hantverkarväska? :)

Ser att Mounaco säljer GKF600 för 1470:- + frakt, i hantverkarväskan då, som tex Toolab oxo levererar sin i.
Rubart.de billigast i L-Boxx, €209,10

Lolle skrev:
Slagborrfunktion hade jag inte brytt mig om men slagskruvdragare är överlägset det verktyg jag förväntade mig minst av och blev mest överraskad.

Sen jag skaffade en har det helt utskåpat vanliga skruvdragarna som endast numera används när jag måste skruva när andra sover eller som förborrning innan slagskruvdragaren skruvar in.

Det är otroligt skönt att kunna skruva i skruvar bara med maskinens kraft utan att lägga tryck själv, att kunna göra det i vilka vinklar som helst då maskinen gör jobbet tex.

Så ett tips, testa slagskruvdragare för risken är att du blir "ff" - förvånad och frälst!
Men Lolle, det är 6 år sedan jag skrev det, lyssnade du inte då ;) Det går fint att förborra med dem också, därtill har jag ett speciellt borrset med bitsfäste på :)

Men jag måste säga att den 36V Bosch Borrskruvdragare jag testade i vintras/våras också imponerade duktigt, den ersätter lätt en vanligt 230v borrmaskin vad gäller kraft och moment, och riktigt grova skruvar, men man får hålla emot ordentligt, särskilt om man är van vid slagskruvdragaren :)

Bra pris hos Mounaco, dock verkar det kitet inte innehålla dammutsuget.
Rubart var lite halvhemliga om innehållet men artikelnumret antyder att det faktiskt är UK-modellen de säljer med enbart 1/4" spännchuck. Låter dock lite skumt...

För min del skulle det gå bra helt utan låda men det alternativet verkar inte finnas. L-boxx är inte något krav!
Dammutsuget verkar ligga omkring 50€ där jag sett den "löst" så man får nog bättre pris om man köper ett större kit.

Bästa pris på det kitet som jag hittat är 219+16€
http://www.ebay.de/itm/Bosch-Kanten...imwerker_Elektrowerkzeuge&hash=item5d4ce0551c

thomasx skrev:
Men Lolle, det är 6 år sedan jag skrev det, lyssnade du inte då ;) Det går fint att förborra med dem också, därtill har jag ett speciellt borrset med bitsfäste på :)

Men jag måste säga att den 36V Bosch Borrskruvdragare jag testade i vintras/våras också imponerade duktigt, den ersätter lätt en vanligt 230v borrmaskin vad gäller kraft och moment, och riktigt grova skruvar, men man får hålla emot ordentligt, särskilt om man är van vid slagskruvdragaren :)
Haha jodå jag har faktiskt ett litet borrset med bitsfäste men tycker det är smidigt att köra skruvdragaren för att förborra o sen direkt byta till slagskruvdragaren som är redo med bits.

tacho skrev:
Slagskruvdragare är ju det häftigaste elverktyget. Bara det är skäl nog att köpa en ;)
Lolle skrev:

Drömhus2012 skrev:
Håller med, beställde ett kit med skruvdragare och slagskruvdragare och trodde precis likadant med det är helt klart slagskrundragaren som används 90% av gångerna.
Ni har lockat mig till ett nytt verktyg :) kanske blir ett sånt där kit från qwikfast.co.uk ändå framöver.
Fick ialf hem ts-55 kitet från toolab igår :p så powermaxx-kitet får vänta lite, men det står näst på tur på inköpslistan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.