4 109 läst ·
28 svar
4k läst
28 svar
Tips för klinkerlägging (nybörjare)
Sida 1 av 2
Hej,
Jag har slipat mitt källargolv (betong) och tänkte lägga klinker (som jag aldrig gjort förrut). Golvytan är 64 m2 så det är ett rätt stort jobb. Har beställt en pall klinker "Pirite" från Bauhaus (30x30 cm).
Vad är bästa systemet för själva läggingen? Har sett att det finns lite olika med nivåutjämning eller inte.
Och vilken är bästa fixen att jobba med? Behöver jag prima ytan när det är nyslipad betong?
Glad för tips som gör att detta kommer gå som en dans även för en nybörjare
Jag har slipat mitt källargolv (betong) och tänkte lägga klinker (som jag aldrig gjort förrut). Golvytan är 64 m2 så det är ett rätt stort jobb. Har beställt en pall klinker "Pirite" från Bauhaus (30x30 cm).
Vad är bästa systemet för själva läggingen? Har sett att det finns lite olika med nivåutjämning eller inte.
Och vilken är bästa fixen att jobba med? Behöver jag prima ytan när det är nyslipad betong?
Glad för tips som gör att detta kommer gå som en dans även för en nybörjare
Primer måste du ha.
Sen hade jag kört med flytfix.
Mät upp allt innan så du har ett rutsystem och ser hur allt kommer se ut med skärningar och så.
Ta sen en del i taget så du hinner med.
Sen hade jag kört med flytfix.
Mät upp allt innan så du har ett rutsystem och ser hur allt kommer se ut med skärningar och så.
Ta sen en del i taget så du hinner med.
Tack för tipsen!Stefan N skrev:
Tänker att jag ritar upp räta linjer i golvet och följer dem. Också kakelkryss på det?
Det är en stor yta med många dörröppningar och vinklar, så det blir nog omöjligt att planera hela golvet i förväg. Jag får nog ta problemen när de kommer. Flytfix verkar smidigt!