Hej!
Jag och min sambo är intresserade av att göra något lite extra med denna lägenhet. Den har 3,4 meter i takhöjd och för närvarande mindre garderober och möjlighet till förvaring. Vi väntar barn dessutom. Hur skulle ni tänka för att optimera utrymmet i varje rum? Har ni en idé om man kan skapa ett till sovrum i denna planritning? Det utrymmet ni ser till vänster (spiraltrappan) är ej tillhörande till lgh.
Vänligen,
A
Jag och min sambo är intresserade av att göra något lite extra med denna lägenhet. Den har 3,4 meter i takhöjd och för närvarande mindre garderober och möjlighet till förvaring. Vi väntar barn dessutom. Hur skulle ni tänka för att optimera utrymmet i varje rum? Har ni en idé om man kan skapa ett till sovrum i denna planritning? Det utrymmet ni ser till vänster (spiraltrappan) är ej tillhörande till lgh.
Vänligen,
A
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 157 inlägg
Sovrum bör ju ha fönster så då får man ta en del av vardagsrummet till det. Kanske nedre högra hörnet genom att flytta högskåpen till badrumsväggen och flytta soffgruppen till vänster.
I sovrummet kan det väl passa att bygga in kring sägen med garderober på sidorna och väggskåp ovanför sängen. Eller garderober längs badrumsväggen.
I badrummet bör det väl gå att ha förvaring på väggen mot sovrummet.
I sovrummet kan det väl passa att bygga in kring sägen med garderober på sidorna och väggskåp ovanför sängen. Eller garderober längs badrumsväggen.
I badrummet bör det väl gå att ha förvaring på väggen mot sovrummet.
Förslag på att få in ett sovrum tillTsaritsa skrev:
Hej!
Vänligen,
A
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tips på företag som gör bygglovsritningar?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Behöver nybörjartips för att göra Husritning/Takritning
Tak & Vind -
Inrasat förråd under entrétrappa - tips på vad jag kan göra
Byggnadsvård -
Tips om underhållsvärme för småstugor
Värme allmänt -
Tips på bottenventil för tvättställ som är busenkel att rengöra?
Badrum