Hej!

Jag och min sambo är intresserade av att göra något lite extra med denna lägenhet. Den har 3,4 meter i takhöjd och för närvarande mindre garderober och möjlighet till förvaring. Vi väntar barn dessutom. Hur skulle ni tänka för att optimera utrymmet i varje rum? Har ni en idé om man kan skapa ett till sovrum i denna planritning? Det utrymmet ni ser till vänster (spiraltrappan) är ej tillhörande till lgh.

Vänligen,
A

• Planritning av lägenhet med kök, vardagsrum, badrum, ett sovrum och spiraltrappa som ej tillhör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Sovrum bör ju ha fönster så då får man ta en del av vardagsrummet till det. Kanske nedre högra hörnet genom att flytta högskåpen till badrumsväggen och flytta soffgruppen till vänster.

I sovrummet kan det väl passa att bygga in kring sägen med garderober på sidorna och väggskåp ovanför sängen. Eller garderober längs badrumsväggen.

I badrummet bör det väl gå att ha förvaring på väggen mot sovrummet.

• Gilla
lillanutten och 1 till
  • Laddar…
Tsaritsa Tsaritsa skrev:
Hur
Tack för din input!!

Tsaritsa Tsaritsa skrev:
Hej!

Jag och min sambo är intresserade av att göra något lite extra med denna lägenhet. Den har 3,4 meter i takhöjd och för närvarande mindre garderober och möjlighet till förvaring. Vi väntar barn dessutom. Hur skulle ni tänka för att optimera utrymmet i varje rum? Har ni en idé om man kan skapa ett till sovrum i denna planritning? Det utrymmet ni ser till vänster (spiraltrappan) är ej tillhörande till lgh.

Vänligen,
A
Förslag på att få in ett sovrum till
Planritning med markerade förändringar för att skapa ytterligare ett sovrum, inklusive kök och vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Testarn och 1 till
  • Laddar…
Är det en bostadsrätt?

Vänstra väggen, är det fasad hela vägen där? Dvs samma vägg som dörren till spiraltrappan är.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.