Hej!
Jag behöver tips på hur jag kan förstärka eller stabilisera ett ostadigt balkongräcke.
Räcket är cirka 8 meter långt och är i dagsläget endast förankrat i nederdelen (se bifogad bild).
När man står i mitten och lutar sig mot det så gungar det ganska rejält.
Den översta brädan är inte i bästa skick, men även om den vore det så känns det som att längden på räcket kräver någon form av extra stöd, kanske i mitten?
(Som balkongen ovanför, där sitter den förankrad i en skiljevägg, men detta alternativet finns ju tyvärr inte på den nedre balkongen.)
Har någon erfarenhet av liknande eller bra idéer på hur man kan stabilisera upp det själv?
Alla tips tas tacksamt emot!
Jag behöver tips på hur jag kan förstärka eller stabilisera ett ostadigt balkongräcke.
Räcket är cirka 8 meter långt och är i dagsläget endast förankrat i nederdelen (se bifogad bild).
När man står i mitten och lutar sig mot det så gungar det ganska rejält.
Den översta brädan är inte i bästa skick, men även om den vore det så känns det som att längden på räcket kräver någon form av extra stöd, kanske i mitten?
(Som balkongen ovanför, där sitter den förankrad i en skiljevägg, men detta alternativet finns ju tyvärr inte på den nedre balkongen.)
Har någon erfarenhet av liknande eller bra idéer på hur man kan stabilisera upp det själv?
Alla tips tas tacksamt emot!
Problemet kanske redan löst, men jag tänker att det blir olika beroende på vad det är som är svajigt. Är det räcket som inte är styvt nog så att det böjs utåt? Eller är det brädan som infästningen sitter i som rör sig?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur ser era tujor ut nu? Tips för att väcka upp dom på våren?
Häckar, Buskar & Träd -
Tips på fir i Stockholm för byte till ny Luft/Vatten värmepump
Värme allmänt -
Tips/ råd för gräsmatta
Gräsmatta -
Tips på firma som utför fasadtvätt
Fasad -
Önskar tips för att värdera lösöre i välfyllt garage(dödsbo).
Juridik