Jag skulle vilja ha lite tips på bänkskiva som passar vårt nya kök. Luckorna är av 'spegelmodell' och är målade i en mkt ljus gul nyans. Vi har bevarat 20- talsstilen och kommer att ha vägghängd blandare samt en porslinsho.

Nu till skivan, vad tycker ni passar? Det är ett litet kök och det behövs ca. 2,5 m bänkskiva.
 
Har du någon koll på vad en marmorskiva kostar per/m?

mvh /D
 
Jag tycker funkis-mönstrad laminat. Typ "perstorpbordsskivor". Alltså grå botten med vita (eller annan gråton) tunna streck åt alla håll. Retro dessutom. Själv tycker jag det är snyggt när man ser "laminatskikten" i trä på kanten. Inte marmor, blir för "knösus-stiligt".
 
Marmor är tämligen poröst och kan få fula fläckar som inte går att få bort. Satsa på en granitskiva om det ska vara sten!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.