1 885 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Timmerman i Dalsland
Hej! Någon som har tips på timmerman som tar arbeten i södra Dalsland? Skulle behöva byta några syllar på ett litet torp.
tack på förhand
Arvid
tack på förhand
Arvid
Tjena! Både ja och nej. Inte just i Dalsland, men finns i Värmland och Göteborgstrakten som kanske kan tänka sig åka en bit beroende på var i Dalsland man är. För min del slutade det med att jag gjorde arbetet själv dock!B BuzyBi skrev:
Ja, det blir rätt dyrt med resavståndet... Skarvade du timmer själv? Gick det bra?C carlarvid skrev:
Jajjemen, köpte mig ett exemplar av Från stock till stuga och googlade friskt. Änsålänge står torpet kvar. Lyfte med Biltema domkrafter och sågade till en blixtskarv med tigersåg. Kanske inte den snyggaste skarven i världen men jag tror den fyller sin funktion. I värsta fall får jag väl jaga en timmerman igen om 10-20 år...B BuzyBi skrev:
Bör tilläggas att mitt torp är litet (30 kvm) och alla ytskikt redan var nedtagna vilket jag tror underlättar. Kul var det iallafall!
Respekt!. Tack för dina svar!!!C carlarvid skrev:Jajjemen, köpte mig ett exemplar av Från stock till stuga och googlade friskt. Änsålänge står torpet kvar. Lyfte med Biltema domkrafter och sågade till en blixtskarv med tigersåg. Kanske inte den snyggaste skarven i världen men jag tror den fyller sin funktion. I värsta fall får jag väl jaga en timmerman igen om 10-20 år...
Bör tilläggas att mitt torp är litet (30 kvm) och alla ytskikt redan var nedtagna vilket jag tror underlättar. Kul var det iallafall!
Klicka här för att svara