Vill bara inflika i ämnet att jag som röris, har rätt stora omkostnader med verktyg mm.. mitt företag debiterar 400+moms i timmen. Och då måste man ha en viss förtjänst på mtrl annars lipar de på ekonomiavdelningen.

Tyvärr är det så, att man har som fastighetsägare två val, gnäll över att det är dyrt med hantverkare och gör jobbet själv. Klarar man inte av det, så får man snällt hosta upp med vad det kostar. Annars får man bosätta sig i en hyreslägenhet där man kan ringa på fastighetsskötaren om nåt krånglar.

Det verkar som att ingen längre gnäller på vad hantverkare deb. Kan det bero på att ni som ondgör sig över hur dyra hantverkarna är helt plötsligt insett vad Era arbetsgivare debeterar för Er.

Och med all säkerhet så har ni även 0% fel i Er yrkesutövning ::) Och bara nöjda kunder

Är det verkligen så att folk gnäller över timdebiteringarna? Här på forumet? Det är möjligt, jag kanske missat de inläggen. Det som de flesta ondgör sig över är väl snarare "konstigheter" i faktureringarna, som 200% pålägg på materialet eller en plötsligt uppdykande servicebil á 200 kr/timmen. De flesta är nog medvetna om att man måste ta minimum 300 kr/timmen för att överleva och förmodligen 100-200 kr mer för att täcka in allting. Det är helt OK, men det är fusk, slarv, dåligt hantverk, oförmåga att hålla tider etc som är föremål för forum-medlemmarnas kritik.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.