Hej
Har en pulversläckare från Anticimex, tillverkare GLORIA GmbH och distribution via Kidde Sweden AB. Någon som vet var på släckaren jag kan hitta tillverkningsdatum/ bäst före datum eller något som indikerar hur gammal den är. Försökt surfa runt men hittar inte exakt var det ska stå.
Har en pulversläckare från Anticimex, tillverkare GLORIA GmbH och distribution via Kidde Sweden AB. Någon som vet var på släckaren jag kan hitta tillverkningsdatum/ bäst före datum eller något som indikerar hur gammal den är. Försökt surfa runt men hittar inte exakt var det ska stå.
Allvetare
· The Great North
· 1 212 inlägg
Allvetare
· The Great North
· 1 212 inlägg
Och på lite andra ställen..
Det är bra att motionera pulversläckare då och då genom att vända upp och ned på dem och känna att det rör på sig inuti. Om trycket är ok och pulvret är löst så är det nog viktigare än ett "bäst-före-datum""
Allvetare
· The Great North
· 1 212 inlägg
Klart en bra grej att lämna in dem. I Sverige kostar det i regel mer med service på en gammal än att köpa en ny.H heimlaga skrev:
I Finland kostar en tioårs-service på en släckare av god kvalitet ganska exakt samma peng som en ny lika stor kinasläckare av billigaste sort. Möjligen några euro mer. Det gäller 6kg och 12 kg släckare. Hur priserna är på småsläckare vet jag inte för av våra totalt 9 brandsläckare är 7 stycken av det större slaget så det är dem jag har jämfört kostnaderna för.Manganbangan skrev:
Enligt mina kontakter inom brandkår och Heta Arbeten så är sannolikheten betydligt bättre att en servad kvalitetssläckare fungerar när det verkligen brinner. Många kinasläckare har betydligt sämre driftssäkerhet. Man får alltså mer valuta för samma pengar. Dessutom sparar man på miljön och stöder inhemska arbetare.
Allvetare
· The Great North
· 1 212 inlägg
Har hört ett pris här på nånstans runt 700kr för en service och det ungefär vad en ny kostar. "Fördelen" med att köpa en ny att man har en äldre i reserv🤔 men jag håller ändå med dig i dina argument och tycker det är galet att köpa nytt hela tiden
Klicka här för att svara