1 384 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Tillverkare skjutparti Trä?
Hej!
Vi håller att bygga ut och renovera huset och i samband med detta så planerar vi att installera ett skjutparti i trä eller i aluminium.
Till detta skulle vi behöva lite tips på tillverkare samt gärna bild på hur dom ser ut och hur som känns.
Kriterier är:
Trä eller aluminium (ej PVC)
Låg tröskel
Hög kvalitetskänsla.
Möjlighet att välja Kulör
Storleken på partiet ska vara ca 26x21 och vi hoppas vi kan hamna runt 40000 kr.
Vi håller att bygga ut och renovera huset och i samband med detta så planerar vi att installera ett skjutparti i trä eller i aluminium.
Till detta skulle vi behöva lite tips på tillverkare samt gärna bild på hur dom ser ut och hur som känns.
Kriterier är:
Trä eller aluminium (ej PVC)
Låg tröskel
Hög kvalitetskänsla.
Möjlighet att välja Kulör
Storleken på partiet ska vara ca 26x21 och vi hoppas vi kan hamna runt 40000 kr.
Jag har ett lyftglidparti från Hajom som jag är riktigt nöjd med. Tyvärr hamnar de högre upp i prisskalan men de har bland annat möjlighet till insektsnät och fasta delar av partiet kan fås som bärande delar.
Produkter som diskuteras: "insektsnät"
Aluminiumduk för insekter Jowema
Skydd för t.ex insekter och möss
104 kr inkl moms
Läs mer
Min erfarenhet av dessa kommer främst från de byggnader jag projekterar och föreskriver dessa. Även Hajom förekommer frekvent.
Anledningen till att jag väljer dessa är på grund av dels flexibiliteten, och dels kvaliteten.
Det är en helt annan känsla än i tex ett SP parti som inte heller är en dålig produkt.
Anledningen till att jag väljer dessa är på grund av dels flexibiliteten, och dels kvaliteten.
Det är en helt annan känsla än i tex ett SP parti som inte heller är en dålig produkt.
Genom att vrida handtaget 180 grader lyfts dörren ett par millimeter och rullar på hjul när den öppnas. Jag rekommenderar dig starkt att åka och titta på de som du tycker är intressanta, det är som @icho skriver, det är skillnader på kvaliteten och priserna.E epw skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden