Tänkte tillverka egna köksluckor i 19mm MDF. Tänkte göra infräsningar i luckorna som på ikeas STÅT.stat-dorr-vit__76404_PE195938_S4.jpg
Räcker det med en överhandsfräs för att göra det eller måste man ha ett helt snickeri?
 
För att förenkla så skulle man kunna såga "ramen" tunnare än själva spegeln. Man har luckan stående mot annhållet på sin bordssåg. Annars blir det en himla massa fräsande för att ta bort det materialet om man bara använder fräsen men det går som svar på din fråga-

Mvh Pär H
 
Eller använda sig av en 16mm botten och limma på en 6mm med frästa spår som på bilden. Limma med tandad spackel.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.