Hej

jag undrar om det är någon som har ett hum vad smålands villans tillval kostar

ja jag har en aktuell prislista, vad undrar du??

Är oxå intresserad av priser. Har du möjlighet att lägga upp hela listan som ett "bifogat dokument" ? :D

Prata med en säljare så får du garanterat den mest aktuella listan.

Prislista

nu kom den med va?

nej tydligen inte, hur f... ska man göra då? det funkar ju inte att ladda upp en pdf

Redigerat:
torpalasse skrev:
nu kom den med va?

nej tydligen inte, hur f... ska man göra då? det funkar ju inte att ladda upp en pdf

Du får gärna försöka skicka den i ett PM om det är möjligt rent tekniskt :D

Är också intresserad av tillvalsprislistan då jag funderar på att bygga ett hus från smålandsvillan :-)

Tack på förhand

Kontakta en säljare så kan du få listan innan du bestämmer dig. Vi beställde listor från de företag vi var intresserade av innan vi bestämde. Vi ska bygga med SMV men tycker nog i efterhand att tillvalen var lite väl dyra, bl a var tvättmaskin, torktumlare och diskmaskin dyrare än om man köper det själv. Tycker det borde finnas storinköpsfördelar men antar att de gärna behåller förtjänsten själva.

Hej,
Vi beställde en Smålandsvilla Villa Kalmar i maj i år. Jag har inte listan framför mig, men här några av priserna på tillval som jag kommer ihåg.
- Takkupa 65 000 kr.
- Homeja, 47 500 kr
- Entredörr Kvadraten 4 730 kr
- Fönster i gavelspetsar 21 800 kr
- Veranda till entrén 32 400 kr
- Kök nivå 3, 13 300 kr (med standard köksluckan)
- Induktionshäll, inbyggnadsugn, mikrovågsugn med inbyggnadsram i rostfritt 16 600 kr
- Kyl/frys rostfritt 8 800 kr.
- Diskmaskin 7 900 kr (vansinnigt pris då maskinen finns för 2 900 kr på andra affärer)
- Braskamin Contura 510:1 42 100 kr
- Braskamin Contura 560T, 46 800 kr.
- Invändig trappa, 24 000 kr

Det är vad jag kommer ihåg så här på rak arm. Var försiktig med tillvalen på Smålandsvillan, de är dyra och huspriset skjuter iväg. Jag kommer undan ganska bra då jag gör mycket själv tillsammans med en kamrat som är snickare, och köper saker själv. Ett annat exempel är 42 000 kr för att kakla ett 4 kvm stor toalett (valde jag bort). Jag valde huset målningsförberett och då drog SmV av 40 000 kr, då får jag spackla, tapetsera, lägga golv, sätta lister och hänga upp innerdörrar själv, väl värt om man har tid och möjlighet.

I oktober kommer huset. Ska bli riktigt kul :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.