Hej,
Vår besiktningsman har använd en radon mätare från Radon-elektronik AB, modell R2 par dagar i ett hus för att mäta radonhalten. Enligt honom så är denna väldigt tillförlitlig och pratar om +-10%, i detta fallet mätte den upp runt 25 Bq/m3 vilket låter extremt lite. Övriga hus i området låg för 7-8 år sen runt 100-150 Bq/m3.
Någon som vet om vi verkligen kan gå på detta värde?
Mätningen gjordes på entré plan i enplans villa med källare.