Måste finnas där ute men jag hittar inte, vad finns det på lösningar för tillfälliga dörrar när man vill stänga av en del av huset som går att montera och ta bort utan att borra och förstöra? Finns ju tunn plast med dragkedjeöppning som man tejpar upp, men jag är ute efter något stabilare. Gärna något man spänner upp i öppningar istället för att tex tejpa.

Köp en billig förrådsdörr eller innerdörr med karm. Montera upp den med vinkeljärn eller hålband.

Immobil Immobil skrev:
Köp en billig förrådsdörr eller innerdörr med karm. Montera upp den med vinkeljärn eller hålband.
Hur monterar jag med vinkeljärn/hålband utan att skruva i väggar?

Beror på var du ska ha den, men en begagnad dörr som du kilar fast mot tak/golv eller mellan väggar beroende på var den ska stå.

P Pettttter skrev:
Hur monterar jag med vinkeljärn/hålband utan att skruva i väggar?
Eventuella skruvhål får du spackla och måla.

Immobil Immobil skrev:
Eventuella skruvhål får du spackla och måla.
Det är inte engångs utan något som behövs då och då. Tex stänga ute katterna eller små grannbarnen från någon del av huset när man målar eller annan renovering.

P Pettttter skrev:
Det är inte engångs utan något som behövs då och då. Tex stänga ute katterna eller små grannbarnen från någon del av huset när man målar eller annan renovering.
Om det är ett dörrhål du tillfälligt ska stänga igen, sätt i en passande dörr. Häng av den när du är klar med målningen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.