Hej,
Är i full gång med en totalrenovering av en sommarstuga. Är snart dags för att tilläggsisolera alla väggar och har en lite fundering kring hur jag ska göra runt dem gamla fönsterna.
Kommer bygga på inifrån med först stående 45x95 sedan liggande 45x45, + osb och gips på slutet.
Var bör jag placera de nya bjälkarna runt fönstret? På i mitten av karmen,? utanför karmen?, innanför karmen? alltså hur nära inpå fönstret för att få ett snyggt avslut med fönsterbräda etc
Vad tycker ni?
Är i full gång med en totalrenovering av en sommarstuga. Är snart dags för att tilläggsisolera alla väggar och har en lite fundering kring hur jag ska göra runt dem gamla fönsterna.
Kommer bygga på inifrån med först stående 45x95 sedan liggande 45x45, + osb och gips på slutet.
Var bör jag placera de nya bjälkarna runt fönstret? På i mitten av karmen,? utanför karmen?, innanför karmen? alltså hur nära inpå fönstret för att få ett snyggt avslut med fönsterbräda etc
Vad tycker ni?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
Man bör väl placera dom så att du får plats med fönstersmyg och drev. Så kanske 1-2cm in från karmen skulle jag gjort. Eller så har jag gjort, och och det är jag nöjd med
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Är det en bra idé att strunta i fönsterfoder?
Fönster & Dörrar -
Fråga om fogning RUNT FÖNSTERKARM UTE: Vid fönsterrenovering en av hus
Fasad -
Misstänkt bristande isolering runt fönster
Fönster & Dörrar -
Nymonterade fönster, läcker de värme runt blad/karmar?
Fönster & Dörrar -
Småkryp runt fönster m,m, vad kan det vara?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur