5 048 läst ·
19 svar
5k läst
19 svar
Tillägg kostnad för ändring av kulör på plåtdetaljer vit - svart
Hoppas du inte kör Tesla!L lbgu skrev:Man kan ju vända det och se det som varför riskerar säljaren affären för en sådan 'liten' summa. Riskera att reta upp kunder med omotiverade tillägg. Om summan anses liten för köparen hur liten är den inte då för husföretaget.
Själv skulle det mest handla om att jag inte gillar att bli lurad. Så oavsett beloppet hade jag blivit förbannad på säljaren/företaget. Hade jag inte av någon anledning varit tvungen att köpa produkten hade det varit ett utmärkt skäl att strunta i köpet. Vem vill handla av företag som man uppfattar som lite lurigt..
Ring till vilken snickarfirma som helst som bygger hus (finns massor) och be om en offert och peka på huset på eksjöhus hemsida, så får du en offert på förmodligen 500,000-800 billigare peng. Vi gjorde precis så för 2 år sedan. Eksjöhus är orimligt dyra och tar extra för allt.
Vi fick en offert på ca 700,000kr mindre på exakt likadant offertunderlag!
Vi fick en offert på ca 700,000kr mindre på exakt likadant offertunderlag!
Redigerat:
Det är ju inte Eksjöhus som tillverkar plåten för avvattning och andra detaljer, de möjligtvis bockar till delarna, men mest troligt är nog att de måttbeställer från en plåtfirma.H hempularen skrev:Jag kan väl iofs tycka att en sådan sak borde kunna vara ett "standardtillval". Men annars är ju alltid ändringar i en industriproduktion komplicerat och dyrt. Att styra om så att de husdelar som skall gå till just ditt hus får den här ändringen. Hantera kostnaden att det med skaplig sannolikhet blir fel. Så något annat hus får svart plåt på baksidan och vit på framsidan, osv.
jag har sett hur man på en bilfabrik tillverkade en specialbil som skulle vara med i en reklamfilm. De var tvugna att tillverka 5 eller 6 bilar som skrotades, för att kunna få igenom den special pimpade bilen. Den behövde plockas av från bandet och in igen där specialdetaljerna monterades. Gick inte att få in den på bandet igen utan att plocka av en bil som gick till skrot.
Jag har själv fått plåtdetaljer tillverkade efter CAD-ritning, och det blev billigare än Bauhaus, Hornbach etc.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kostnad för "allt annat"?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Uppskattning av kostnad för markarbete.
Grund & Markarbeten -
Tilläggsisolera vind. Kostnad nu för tiden?
Isolering -
Uppskov, tillägg för ex.v. besiktning på kostnad för ny bostad?
Köpa & Sälja hus -
Tilläggskostnad för ventilerat putssystem på trästomme
Fasad