I sommras gjordes stor renovering hemma hos mig. Då beställde vi en ny värmepump från IVT.
Dem hade kopplat ihop det för veckan men det kommer inte fram varmvatten till elementen. Dock det kommer till kranen.
När jag frågade varför funkar det inte. Då sa dem att det är läckage i systemet. Den tappar alltså tryck.
Jag satt och funderade under helgen omöjligt när huset renoverades då såg alla ledningar bra utan några konstigheter. Sen kom jag på en sak. När badrummet renoverades Då tog dem bort elementet. Jag undrar om detta kan vara felet?
Tack
Dem hade kopplat ihop det för veckan men det kommer inte fram varmvatten till elementen. Dock det kommer till kranen.
När jag frågade varför funkar det inte. Då sa dem att det är läckage i systemet. Den tappar alltså tryck.
Jag satt och funderade under helgen omöjligt när huset renoverades då såg alla ledningar bra utan några konstigheter. Sen kom jag på en sak. När badrummet renoverades Då tog dem bort elementet. Jag undrar om detta kan vara felet?
Tack
Du har inget papper på vad som gjordes?Tänkte på om dom tog bort elementet i badrummet och kanske ersatte det med en handdukstork eller eventuellt golvvärmen.Om det är läcka i systemet kan dom inte komma ut och åtgärda problemet?H Hnees11 skrev:I sommras gjordes stor renovering hemma hos mig. Då beställde vi en ny värmepump från IVT.
Dem hade kopplat ihop det för veckan men det kommer inte fram varmvatten till elementen. Dock det kommer till kranen.
När jag frågade varför funkar det inte. Då sa dem att det är läckage i systemet. Den tappar alltså tryck.
Jag satt och funderade under helgen omöjligt när huset renoverades då såg alla ledningar bra utan några konstigheter. Sen kom jag på en sak. När badrummet renoverades Då tog dem bort elementet. Jag undrar om detta kan vara felet?
Tack
Jag bad dem att ta bort det och ersätta den med golvvärme istället. Men min fråga är kan det vara elementet?V växelventil skrev:
Kopplade de in värmepumpen, och åkte hem. Utan att först berätta att du har läckage på värmeststemet!?H Hnees11 skrev:I sommras gjordes stor renovering hemma hos mig. Då beställde vi en ny värmepump från IVT.
Dem hade kopplat ihop det för veckan men det kommer inte fram varmvatten till elementen. Dock det kommer till kranen.
När jag frågade varför funkar det inte. Då sa dem att det är läckage i systemet. Den tappar alltså tryck.
Jag satt och funderade under helgen omöjligt när huset renoverades då såg alla ledningar bra utan några konstigheter. Sen kom jag på en sak. När badrummet renoverades Då tog dem bort elementet. Jag undrar om detta kan vara felet?
Tack
Med tanke på risker för vattenskador är det ju i det närmsta kriminellt.
Är du säker på att de menar vattensystemet, och inte gas från värmepumpen som läcker?
A AG A skrev:
Som du ser på bilden. Det är den som sjunker.
Hur snabbt sjunker den från 1.5 som den står på idag (vilket inte är ett allt för tokigt värde)?
Kan du visa en bild på din cirkulationspump? Det är den grå rektangulära "boxen" med ett rött vred på till höger i bild och låt oss veta om rören före och efter denna är varma. Visa likaså en bild på displayen på din inomhusenhet. Den borde sitta i brösthöjd ungefär på framsidan
Edit, ventilen för magnetfiltret ser stäng ut, det är det röda vredet på handtaget till vänster i bild. Vid drift ska denna normalt stå rakt upp. Som den står nu kommer du inte ha någon värme i systemet då du inte har någon cirkulation. Du ser framsidan av den magnetfiltret med ett gult lock. Skulle rekommendera att test att vrida upp denna så röda handtaget står rakt upp men om då trycket på manomentern sjunker dramatiskt ställ tillbaka denna igen (då har dina hantverkare lämnat ett katastrofalt halvfärdigt jobb och använt denna som någon slags avstängning vilket den inte är avsedd för)
Kan du visa en bild på din cirkulationspump? Det är den grå rektangulära "boxen" med ett rött vred på till höger i bild och låt oss veta om rören före och efter denna är varma. Visa likaså en bild på displayen på din inomhusenhet. Den borde sitta i brösthöjd ungefär på framsidan
Edit, ventilen för magnetfiltret ser stäng ut, det är det röda vredet på handtaget till vänster i bild. Vid drift ska denna normalt stå rakt upp. Som den står nu kommer du inte ha någon värme i systemet då du inte har någon cirkulation. Du ser framsidan av den magnetfiltret med ett gult lock. Skulle rekommendera att test att vrida upp denna så röda handtaget står rakt upp men om då trycket på manomentern sjunker dramatiskt ställ tillbaka denna igen (då har dina hantverkare lämnat ett katastrofalt halvfärdigt jobb och använt denna som någon slags avstängning vilket den inte är avsedd för)
M myrstack skrev:Hur snabbt sjunker den från 1.5 som den står på idag (vilket inte är ett allt för tokigt värde)?
Kan du visa en bild på din cirkulationspump? Det är den grå rektangulära "boxen" med ett rött vred på till höger i bild och låt oss veta om rören före och efter denna är varma. Visa likaså en bild på displayen på din inomhusenhet. Den borde sitta i brösthöjd ungefär på framsidan
Edit, ventilen för magnetfiltret ser stäng ut, det är det röda vredet på handtaget till vänster i bild. Vid drift ska denna normalt stå rakt upp. Som den står nu kommer du inte ha någon värme i systemet då du inte har någon cirkulation. Du ser framsidan av den magnetfiltret med ett gult lock. Skulle rekommendera att test att vrida upp denna så röda handtaget står rakt upp men om då trycket på manomentern sjunker dramatiskt ställ tillbaka denna igen (då har dina hantverkare lämnat ett katastrofalt halvfärdigt jobb och använt denna som någon slags avstängning vilket den inte är avsedd för)
Hej!
Precis dem stängde av den så den står still.
Det med värme i displayen stämmer inte enligt dem. Då den inte mäter rumstemperatur. Dem kom 2 gånger och verkar vara kunniga. Enligt dem det är läckage. Men jag undrar vart är det? I element rören eller vatten rören till kranen.
useless skrev:
Den sjunker till 0useless skrev:
Hej! Enligt dem så är det lågt tryck. Tror inte den sjunker till 0. Däremot den gamla var på 0.2 också låg tryck.
H Hnees11 skrev:
Jag tror ingen på forumet kan hjälpa dig om du inte hjälper dig först med att ta in en rörmokare och fixar din läcka. Uppenbart har de då när de lämnat ventilen vid magnetfiltret avstängt använt denna som avstängningen det innebär även om detta är din enda värmekälla exakt det du upplever nu dvs ingen värme. Du bör leta läckan på värmesystemet dvs alls handfat, badkar osv kan du strunta i men att en seriöst firma lämnat det hela så verkar ytterst märkligt
Klicka här för att svara
