1 988 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Tigersågsblad
Jag har läst en massa gamla trådar om tigersågsblad men inte fått riktigt klart för mig vad folk egentligen tycker man ska använda.
Anvädningsområdet kommer vara grovsågning av trä med spik i, ska såga upp delar av ett tak.
Jag är inte beredd att betala +100 per blad, så mycket använder jag inte tigersågen.
Biltema är ju ofta rekommenderade när det gäller kapskivor, hur är det med tigersågsblad?
Harald Nyborg har både AEG och DeWalt till priser som känns tilltalande, hur är de?
Finns det andra man ska leta efter?
Anvädningsområdet kommer vara grovsågning av trä med spik i, ska såga upp delar av ett tak.
Jag är inte beredd att betala +100 per blad, så mycket använder jag inte tigersågen.
Biltema är ju ofta rekommenderade när det gäller kapskivor, hur är det med tigersågsblad?
Harald Nyborg har både AEG och DeWalt till priser som känns tilltalande, hur är de?
Finns det andra man ska leta efter?
Starret är det mina kunder är mest nöjda med och sen kommer Bosch där efter...
Enda nackdelen är att du oftast måste köpa hela förpackningar (ofta 25skivor) men då har du bra kapskivor som inte är direkt dyrare än Biltema.
Jag brukar där rekomendera Norton X-treme...
Månaga järnhandlare som säljer till industrikunder har nästan alltid kampanj på kapskivor och då till priser som inte är mycket dyrare än biltema MEN kvaliten går inte att jämföra.yens skrev:
Enda nackdelen är att du oftast måste köpa hela förpackningar (ofta 25skivor) men då har du bra kapskivor som inte är direkt dyrare än Biltema.
Jag brukar där rekomendera Norton X-treme...
Sedan jag började använd lenox sågblad har jag inte tittat på andra blad.
Brukar komma då och då på tradera till humana priser.
Givetvis finns det andra märken där också, men som sagt lägger ingen energi på dem.
Brukar komma då och då på tradera till humana priser.
Givetvis finns det andra märken där också, men som sagt lägger ingen energi på dem.
Lenox har jag förstått i föregående trådar är bra, men problemet är ju tillgängligheten, jag har inte riktigt tid att handla dem via tradera, jag hade ju tänkt börja såga om några dagar kanske
Men om DeWalt är hyggliga i kvaliteten så kanska man ska prova dem, de kostar ju bara en dryg 20:a styck, känns rimligt. Annars verkade ju Rustapriset tacksamt, dock är jag inget större fan av just Rusta, men kanske får omvärdera det...
Men om DeWalt är hyggliga i kvaliteten så kanska man ska prova dem, de kostar ju bara en dryg 20:a styck, känns rimligt. Annars verkade ju Rustapriset tacksamt, dock är jag inget större fan av just Rusta, men kanske får omvärdera det...
Har du Harald Nyborg i krokarna så säljer de AEG:s blad. Jag har använt deras grövre träblad samt de karbidbelagda för att såga ner lättbetong. Båda har varit bra, framför allt med tanke på att HN inte tar så vansinnigt mycket betalt för dem.
Klicka här för att svara