Hej.

Är sugen på ett tigersåg och inte vilket tigersåg som helst utan det bästa.
Vilket såg skulle du köpa om ekonomi inte var en fråga?

Ursäkta den fåniga frågeställningen men har letat runt bland äldre trådar och inte riktigt fått svar på vad som är det bästa såget utan mer vad som varit mest prisvärt inom ett visst segment.

Tacksam för svar.
Mvh
Chris

Chris80 skrev:
Hej.

Är sugen på ett tigersåg och inte vilket tigersåg som helst utan det bästa.
Vilket såg skulle du köpa om ekonomi inte var en fråga?

Ursäkta den fåniga frågeställningen men har letat runt bland äldre trådar och inte riktigt fått svar på vad som är det bästa såget utan mer vad som varit mest prisvärt inom ett visst segment.

Tacksam för svar.
Mvh
Chris
Om jag fick välja en tigersåg utan att bry mig om priset hade jag tagit antinget den stora millwakee (stavning) den heter nått med 1300 eller makita 3070.

Nu skrev du att priset var oväsentligt men Det kan ju knappast vara en nackdel att Makitan kostar hälften mot Millwaukeen.
Jag har använt både väldigt mycket och jag tycker nog Makitan är snäppet bättre då avvibreringen funkar jättebra!

Milwaukee är bland dom bästa på marknaden och dom har flera kampanjer ute nu i höst på deras modeller.

Tackar för svar.
Hittade en Milwaukee 1500 för 3k och blev sugen.
3070 verkar vara på g att bli utgående modell eller nått för priset på den har verkligen droppat under dom veckorna jag har haft koll, från strax under 3k till 2k.
Roligt att Milwaukee fortfarande håller måttet, har förstått via Amerikanska youtube klipp att sawzall är som Mellita filter.

Chris80 skrev:
3070 verkar vara på g att bli utgående modell eller nått för priset på den har verkligen droppat under dom veckorna jag har haft koll, från strax under 3k till 2k
Jag tror inte 3070 försvinner...jag köpte en 3060T som va utgående modell i våras....det är pendling på den och funkat kanon....
Bäst Sverigepris på 3070 är väl Lindarn...just nu...

Edit: Sen måste du väl jämföra Makita JT3070T med Milwaukee´s SSPE1300QX...tror jag iaf...och då får du 1500 över till o köpa annat kul.... ;)

Redigerat:
Jag gav 2350:- för Makita JT3070T hos Lindarn i somras, nu ligger den på 2195:-.
När jag kollade i somras och räknade med frakten så hade Lindarn bäst pris även jämfört med UK. Det tillkom ingen frakt på beställningen från Lindarn. Skulle jag köpa igen så hade det blivit samma maskin.

Har en äldre Milwaukeesom jag köpt begagnad. Kanonmaskin, har rivit väggar, golv, träd i trädgården etc... Den ser nu ut som skit på utsidan men funkar klockrent.

Bor 15min från lindarns så det är nog så det får bli. Verktygsproffsen (tror jag det var) säljer den för 2k men med frakt och allmänt extra arbete så lönat sig nog lindarns bättre.

Redigerat:
Chris80 skrev:
Bor 15min från lindarns så det är nog så det får bli. Verktygsproffsen (tror jag det var) säljer den för 2k men med frakt och allmänt extra arbete så lönat sig nog lindarns bättre.
Prova o tryck "Inkl Moms"..... då får du ett annat pris... på Verktygsproffsen ;)
Fast du kanske får dra momsen???

Har själv en Makita JR3050T, men ångrar köpet lite såhär i efterhand. Tigersågen är i mitt tycke "slit o släng" verktyg. Kör i väggar, trä, betong, jord osv... alltså med facit i hand kunde jag lika gärna köpt en såg för 4-500:- och köpt något annat skoj för den tusenlappen det skiljer. När sågen bränner köpa en ny billig såg.

Goteborg skrev:
Har själv en Makita JR3050T, men ångrar köpet lite såhär i efterhand.
Kan det bero på att det inte är pendelfunktion på 3050:n ???

Remne skrev:
Prova o tryck "Inkl Moms"..... då får du ett annat pris... på Verktygsproffsen ;)
Fast du kanske får dra momsen???
Sant... så kan det gå när man surfar för mycket på mobilen.

Remne skrev:
Kan det bero på att det inte är pendelfunktion på 3050:n ???
Har några tigersågar med pendel funktion på jobbet, kan inte säga att det är någon direkt skillnad. Och det lilla man förhållandevis använder en tiger hemma så kvittar det så länge den sågar :).

Tycker det mest är vansinnigt att lägga ner en massa tusenlappar helt i onödan på fel saker, speciellt så lite man använder ett verktyg för hemmabruk. Investerar hellre några kronor extra på en såg som kräver mer precision såsom sticksåg eller sänksåg.

När väl makitan lägger ned blir det garanterat billigaste modellen på biltema eller kanske meec.

• Gilla
tobiast
  • Laddar…
Goteborg skrev:
När väl makitan lägger ned blir det garanterat billigaste modellen på biltema eller kanske meec.
Den varianten har jag provat....aldrig mer budget grejer....efter 4st skit cirkelsågar blev det en Hitatchi....samma sak ang tigersåg.....

Tycker Biltemas tigersåg är helt ok.
Ljusår bättre än Meec och allt vad dom heter.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.