KalleKe
Amatörmässig fråga, vad innebär pendling?

Sammy_j skrev:
Amatörmässig fråga, vad innebär pendling?
Att sågbladet inte bara rör sig statiskt fram-tillbaka, utan i en oval rörelse upp-fram-ner-tillbaka. Det innebär i praktiken dels att spåntransporten blir bättre och dels att den nedåtriktade rörelsen hjälper dig att hålla tanden i grepp mot materialet under skärmomentet.

• Gilla
useless
  • Laddar…
KalleKe
Tack!

Misstänker att min Bosch gsa 18 inte har detta då?

BigR skrev:
Tretti.se har erbjudande på Skil Masters F0154960MA, 1229:- . Pendling, verktygslöst bladbyte.
De "Skil" maskiner jag har är uteslutande fullständig skit som inte ens gör jobbet dåligt - ofta sämre än vi-har-ett-eget-märke-maskinerna. Är "Skil Masters" en lite bättre serie?

Sammy_j skrev:
Tack!

Misstänker att min Bosch gsa 18 inte har detta då?
Nej det är nog inte troligt, tyvärr.

• Gilla
KalleKe
  • Laddar…
BigR skrev:
Tretti.se har erbjudande på Skil Masters F0154960MA, 1229:- . Pendling, verktygslöst bladbyte.
Konstigt att den modellen inte finns på Skil Masters egen hemsida? Dom har bara en som heter 4950 som verkar sakna pendling (och den lilla röda knappen på sidan som jag antar används för att slå av pendlingen med).

Dessutom verkar Skil vara helt ointresserade av sina eventuella kunder. Enda sättet att komma i kontakt med dom är att skicka ett brev till Nederländerna och vänta på svar...

Mikael_L
Kan det möjligen vara så att tyngre tigersåg vibrerar mindre? Det känns som ett rimligt antagande ...

Mikael_L skrev:
Kan det möjligen vara så att tyngre tigersåg vibrerar mindre? Det känns som ett rimligt antagande ...
Så är det definitivt. Med en oändlig massa hade man inte känt några vibrationer alls och en masslös maskin hade rört sig lika mycket som bladet. Dessa två maskiner ser man dock sällan på marknaden :).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.