Såg att Clas Ohlsson säljer en tigersåg av märket CO/TECH för 500 pengar...

"Tigersåg CO/TECH. Kraftig såg för grovsågning i trä och metall. Steglös 0-2400 slag/min, 28 mm slaglängd. Effekt 800 W."

Har någon testat den?

Funderar även lite på Kedjesågen CO/TECH 1808, har någon nån erfarenhet av den?

Vet inte. Ville bara säga att jag undrar också. Har nu en Atlas Copco, för ungefär en nolla till i pris. Undrar var den nollan sitter. Man kan ju knappast bry sig om huruvida den sågar rakt eller inte.

Tjacka en från Classe vetja, så får vi veta.

Fick akut behov av en skruvdragare då vi flyttat.
har min riktiga uppe i Norrland.
Så köpte en CO/Tech för 399 på Classes.
Än så länge har den fungerat alldeles utmärkt, skruvat i väggar satt ihop och tagit isär möbler, samt borrat.

så den var i alla fall (än så långe) ett bra köp.

Mats

Köp en Ferm på jula. 295 spänn.

Den har TRE års garanti.

Den kan mao vara hur dålig som helst, det är bara att hämta en ny.

Jag har en och det lilla jag använt den har den fungerat som förväntat.

Jag shoppade tigersågen på Clasohlsson igår och provkörde lite, och den verkar funka bra...

Men jag kan återkomma med en rapport när jag använt den några veckor.

Efter några dagars använding så funkar den fortfarande bra...
Så den verkar inte sämre än någon annan...

Efter att ha använt den i snart två veckor nu sä är väldigt nöjd med den.

Enda nackdelarna är att spärren man måste trycka bredvid "avtryckaren" är lite jobbig att hålla intryckt om man ska såga en längre stund och sladden är lite i kortaste laget, så skarvsladd är ett måste.

Men den är klart prisvärd.

Gynna kineserna!
Jag köpte POWER SUPER på http://www.harald-nyborg.se/
Två stycken Borrhammare á 198:- , tigersåg à298:- Bygg/gersåg à788:- skruvdragare 149:-.
Allt är verkligen super utom skuvdragaren som är kass.
Kommer aldrig mer köpa "proffsmaskiner". Har jobbat med tex Dewaltmaskiner i fyra år. Dom går sönder dom med.
Kostar bara FÖR mycket.
Vi måste ändra kvalitétsbegreppet: Kvalité betyder inte att en sak ska vara dyrare, utan att den ska ha relevant pris!
Nåt som helt fallit bort i vårt moderna tänkande.
Tyvärr...

//jj

Eller varför inte Rusta? Robusta Bruksbo?
Kvalité tills det går sönder, då är det billig skit...

JJ

olika märken är bra på olika saker..vill man ha en bra tigersåg så köp makita..går aldrig sönder!!mycket roligare att jobba med kvalitetsverktyg dessutom.dewalt är verkligen inget proffsmärke.det är inte alls prisvärda produkter förutom deras kap- geringssåg för 3000 spänn på harald nyborg.den håller fortfarande måttet för dom pengarna.skruvdragarna börjar bli dåliga vid de fjäderbelastade batteriinfattningarna..det är hyfsat bra kräm i dem men dom e ju så tunga och osmidiga.jag håller mig till hilti när det gäller betongarbeten..festool till inredningsarbeten..det lönar sig i längden..dom e pålitliga trotjänare 8)

Klart de går bra och köpa billiga grejjer om man inte använder de 40h i veckan...

Har själv prövat köpa en POWER SUPER gersåg för att den var så billig...

Den fungerade hyffsat första gångerna, men vid andra lilla bygget så började den bränna kolen.

Som tur var så skickade de ju med en uppsättning till (innebär att de känner till problemet) Körde några dagar till, sen var det dags att börja fila till dem (eftersom de var slut).

Sågen är inte så exact i skalan för inställningen, och lasern bäckar igen efter första snittet.

(Har bytt 3st på garantin) =(

Men som hobbysåg kan jag rekommendera den....

man får ju vad man betalar för. Använder i övrigt nästan uteslutande Hilti och Metabo, suveräna grejjer dock lite dyra om man ska använda dem bara några gånger eller som hobbybruk =(

Köpte den billigare tigersågen på CO för 399:- för drygt ett år sen. Efter ett års misshandel gav den upp. Mot alla odds så lyckades jag hitta kvittot. For in till CO och fick en ny utan minsta protest! Bra med 2-års garanti!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.