1 307 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Tidsstyrning VVB
Hej
Jag har problem då varmvattnet inte räcker till, jag har pratat med flera experter som säger att det är enklaste / billigaste är att bara seriekoppla en till VBB till badrummet..
På E on's hemsida rekommenderar dom tidstyrning till VVB
Så nu funderar jag på hur lång tid det det tar att värma upp 100 liter vatten för en normal VVB, så jag vet hur jag skall ställa in timern.
Jag har problem då varmvattnet inte räcker till, jag har pratat med flera experter som säger att det är enklaste / billigaste är att bara seriekoppla en till VBB till badrummet..
På E on's hemsida rekommenderar dom tidstyrning till VVB
Så nu funderar jag på hur lång tid det det tar att värma upp 100 liter vatten för en normal VVB, så jag vet hur jag skall ställa in timern.
är det en 3kW eller 1KW?
Grovt är följande tider för 10->80grader, ~3h vid 3kW, och runt 8h vid 1kW
Sen kan jag kontra EONs förslag påstående med följande:
http://www.nibe.se/Produkter/FAQ-bas/Fraga-3/
Så jag hade funderat på tidsstyrningen, den låter onödig, och stressar antagligen din elinstalaltion och elpatron mer.
Om du nu ändå köer ny beredarem varför inte köpa en större.
Skillnaden mellan 160 och 300 tex, är höjden på enheten, inte storleken.
Grovt är följande tider för 10->80grader, ~3h vid 3kW, och runt 8h vid 1kW
Sen kan jag kontra EONs förslag påstående med följande:
http://www.nibe.se/Produkter/FAQ-bas/Fraga-3/
Så jag hade funderat på tidsstyrningen, den låter onödig, och stressar antagligen din elinstalaltion och elpatron mer.
Om du nu ändå köer ny beredarem varför inte köpa en större.
Skillnaden mellan 160 och 300 tex, är höjden på enheten, inte storleken.
Det verkar inte farligt alls, om den bara drar som en 40W lampa så känns det rätt löjligt att köpa en tids styrning.
Hur stor VVB gäller det för? Min VVB ligger under huset där det är lite fukt problem så det är juh bara bra om det blir lite varmt där.
Hur stor VVB gäller det för? Min VVB ligger under huset där det är lite fukt problem så det är juh bara bra om det blir lite varmt där.
Klicka här för att svara