Min sambo är arbetslös och hittade http://www.tidsbrist.com/ men intrycket när man kollar på hemsidan gör att man blir lite tveksam... Någon som vet om det är ett seriöst företag? Vågar man jobba hos dom? Vad ligger deras löner på?

Någon som vet någonting om dom?

Jag blev framförallt tveksam när man kollar på kontakt sidan... Dåligt med namnuppgifter od. Tänkte ringa och höra med dom men tänkte höra här först ifall någon vet något...

Jag vet inte om det hjälper men du kan ju alltid hitta lite mer info om bolaget genom att gå in på www.allabolag.se och söka efter "tidsbrist".

Sedan kan du också klicka på befattningshavares namn och få upp ev. andra bolag som de är inblandade i. Detta kanske kan ge lite känsla av hur seriösa personerna som står bakom är, hur länge bolaget har funnits, ekonomi och skatt.

Läser man mellan raderna ser det ut som om man ska hålla med firman själv och utföra uppdrag på order av "Tidsbrist".
Ordet "medarbetare" används flitigt, men ingenstans något om "anställd", vad jag kan se.
Dvs att "lönen" får man nog stå för själv, minus skatt och sociala OCH nån liten extra avgift
eftersom man fått jobbet genom "tidsbrist".
Finns både för- och nackdelar med att vara på "uppdrag"...

F.ö. verkar det som om sidan är dåligt uppdaterad - 4 news sedan 081217, mer händer väl ändå???
Dåligt uppdaterad hemsida brukar betyda dålig action vad gäller annat också - inte alltid, men...

Men vad sjutton - sambon din kan ju alltid skicka ett mail och fråga. Det är ju gratis...

Lycka till!
mvh
Daniel

PS
Sådant här kan man lätt dra igång själv eller ett par stycken...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.