Har haft målare över för att spackla och måla om i huset. Utrymmena på första plan som har målats är kök, hall, ett sovrum och vardagsrum. I källaren har hall och två rum målats. Utöver att spacklat sprickor och skruvhål har tak, lister, dörrkarmar och två dörrar målats. Källaren är ca 50 kvm, takhöjd 2,1 m och bottenplan ca 85 kvm, takhöjd 2,8 m.
De har arbetat på löpande räkning och jag fick innan arbetet påbörjades en muntlig uppskattning om ca 100 timmar plus material, 610 kr/h. När slutfakturan kom hamnade det på 165 timmar. Målerifirman menar att det varit mycket att spackla samt att det tar tid att täcka golv osv. Säger också att 100 timmar bara skulle avse målning och sedan tillkommer resten.
Min fråga är därför om någon på denna information har möjlighet att bedöma om antalet timmar är rimligt? Eftersom jag inte har något skrifltligt på deras initiala uppskattning (vilket skulle inkludera alla moment) känns det svårt att använda vid en tvist. Och timmarna de har fakturerat kanske trots allt är inom rimligt spann, och då vill jag inte tjafsa i onödan. Arbetet är i övrigt bra utfört.