5 487 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Tidsåtgång för att rulla gräs
Hej
Är det någon som rullat gräs och kan berätta hur lång tid det tog?
Jag har förstått att man måste vara snabb i vändningarna och rulla samma dag som leveransen, och undrar nu om vi två hinner, eller om det blir nattjobb.
Vi har inte så stor yta, bara 150 kvm i första omgången. Någon som klockat sin rullning?
/Karin
Är det någon som rullat gräs och kan berätta hur lång tid det tog?
Jag har förstått att man måste vara snabb i vändningarna och rulla samma dag som leveransen, och undrar nu om vi två hinner, eller om det blir nattjobb.
Vi har inte så stor yta, bara 150 kvm i första omgången. Någon som klockat sin rullning?
/Karin
Jag väntar också med intresser på hur lång tid det kan ta. Vi ska nämligen rulla ut ca 600 kvm.... Men jag har hört från så många att det inte ska vara något problem, så vi känner oss optimistiska. Förhoppningsvis kommer leveransen tidigt på morgonen och sedan är det väl bara att köra på tills det är klart... Idag får vi matjorden och sedan är det bara att beställa gräs. Så förhoppningsvis om en 4-5 veckor har vi en gräsmatta att vistas på! 
Två personer hinner rulla ut 150 kvadratmeter på en dag, utan några större problem. 600 kvadratmeter blir däremot jäktigt för två personer. Skaffa ytterligare några händer eller beställ gräset i två omgångar, är mitt råd.
OM jag minns rätt så var det 3-4 personer som rullade ut vårat gräs som var ca 400 kvm.
Kan tagit en halvdag (minns inte så exakt)...
Kan tagit en halvdag (minns inte så exakt)...
Klicka här för att svara