5 368 läst ·
16 svar
5k läst
16 svar
Tidningen GDS har lyft sig...
Sida 1 av 2
satt o bläddrade/läste GDS (Gör Det Själv) ikväll och jag måste nog säga att tidningen har lyft sig ganska bra, från en Allersbilaga till en helt OK GDS tidskrift.
Nivån på projekt och tester har höjts.
Ta bara senaste testet av Gersågar.... förr var top-of-the line en Grön Bosch.... Nu är PCM8 snarare lågprisvarianten och man tittar uppåt i pris/Kvalitetstrappan..... OK...Ingen Kapex----ännu.
Btw.... jag måste medge att 12V hammaren från Ryobi såg riktigt smårolig ut.... Inget för 4"spik men 2" och nedåt verjkar det funka att slå i med 60 slag i sekunden...
Nivån på projekt och tester har höjts.
Ta bara senaste testet av Gersågar.... förr var top-of-the line en Grön Bosch.... Nu är PCM8 snarare lågprisvarianten och man tittar uppåt i pris/Kvalitetstrappan..... OK...Ingen Kapex----ännu.
Btw.... jag måste medge att 12V hammaren från Ryobi såg riktigt smårolig ut.... Inget för 4"spik men 2" och nedåt verjkar det funka att slå i med 60 slag i sekunden...
Jag håller med, dock så gillade jag inte att de förordade vanlig väggfärg i källaren, de nämnde bara att silikat färg kan användas på yttervägg och sen i nästa reportage där de slammade väggar så stod det att man skulle använda en öppen färg, motsägelsefullt.
Men nu funderade jag trots det faktiskt att fortsätta med prenumerationen och inte bara gå ur på en gång för att få premien.
Går det att köpa denna tidning löst förresten? Har inte sett den någonstans.
Men nu funderade jag trots det faktiskt att fortsätta med prenumerationen och inte bara gå ur på en gång för att få premien.
Går det att köpa denna tidning löst förresten? Har inte sett den någonstans.
Visst har gör dom vissa tveksamma uttalanden och jag kommer själv bara att måla med silikatfärg i källaren.
Lite lustigt var ju även gersågstesten då GCM8 fick backning för att handtaget sitter lodrätt medans makitan fick pluspoäng för samma sak... Lite humor har dom allt.
Visst finns tidningen att köpa i kiosken.......eller...jo visst...
Lite lustigt var ju även gersågstesten då GCM8 fick backning för att handtaget sitter lodrätt medans makitan fick pluspoäng för samma sak... Lite humor har dom allt.
Visst finns tidningen att köpa i kiosken.......eller...jo visst...
Låter bra då jag precis i dagarna tecknade en prenumeration med en medföljande IR termometer.
Lite konstigt att det inte finns fler av denna sortens tidning då det är så pass många som ändå pysslar hemma. Man kan ju tex jämföra med inredningstidningar, hur många sådana finns det inte.
Nån som har några konspirationsteorier om att byggbranchen och tidingsförlagen är i maskopi och inte vill ha gör-det-självare
Lite konstigt att det inte finns fler av denna sortens tidning då det är så pass många som ändå pysslar hemma. Man kan ju tex jämföra med inredningstidningar, hur många sådana finns det inte.
Nån som har några konspirationsteorier om att byggbranchen och tidingsförlagen är i maskopi och inte vill ha gör-det-självare
Vad dom menade är att man även kan använda silikatfärg.Bezt skrev:
En vanlig plastfärg går ofta lika bra, bara att använda sig av lägre glans vilket har släpper igenom bättre (alltså öppen).
Dom menar likadant i båda reportagen men använde bara andra ord.
Det är inte läsare som saknas, det är skribenter som saknas. Efter ett par år så är allting repetition, och det är dags säga upp prenumerationen. Ett par år senare är det tillräckligt mycket nytt för att förnya igen. Just nu läser jag finewoodworking, nästa blir nog homeimprovement, och sedan är jag kanske tillbaka på GDS.bjoli skrev:Låter bra då jag precis i dagarna tecknade en prenumeration med en medföljande IR termometer.
Nån som har några konspirationsteorier om att byggbranchen och tidingsförlagen är i maskopi och inte vill ha gör-det-självare![]()
--- Mats---
Nja det kan jag både hålla med om och inte, en plastfärg kan ju vara såpass öppen så den släpper igenom men den kommer iaf börja flaga om fukten börjar vandra.danne007 skrev:
Mats Bengtsson: Ja det är sant att de börjar upprepa sig efter ett tag, likadant med inredningstidningar som kör köksrepotage 4 ggr per år.
Konstigt att de inte hade en enda DeWalt-såg med i senaste testet men däremot två från Bosch.
Håller med att tidningen fått ett uppsving och nu har de desssutom en ny fräsch hemsida. Men pga att man hittar felaktigheter i GDS här och där (silikonfog runt slukrist mm) så är det viktigt att man tar deras tips med en nypa salt och inte bara kör på i tron att allt är frid och fröjd.
Jag har inte heller sett tidningen i butik.
Håller med att tidningen fått ett uppsving och nu har de desssutom en ny fräsch hemsida. Men pga att man hittar felaktigheter i GDS här och där (silikonfog runt slukrist mm) så är det viktigt att man tar deras tips med en nypa salt och inte bara kör på i tron att allt är frid och fröjd.
Jag har inte heller sett tidningen i butik.
Jag tycker också att den har blivit bättre än den var för typ ett halvår sedan, bra byggbilder och även verktygsrecensionerna har blivit bättre.
Det enda jag tycker är onödigt i tidningen är dom sista sidorna med läsarnas egna påhitt, den ena konstiga grejen efter den andra.
Det enda jag tycker är onödigt i tidningen är dom sista sidorna med läsarnas egna påhitt, den ena konstiga grejen efter den andra.
Ja, eller hur det nu var med det...Nimajneb skrev:
lustigt nog fastnade jag också för detta, Citat:
"...3600 slag per minut, alltså ett slag i skeunden..."
Förut så har den varit väldigt varierande i läsbarhet, dock kan du ju gå in på www.gds.se och ta en provprenumeration och få välja en premie för 69:- tror jag det var så kan du ju få en egen uppfattning.
Jag prenumererar sedan ganska många år på Fine Homebuilding, och inte sett några skäl att byta till GDS. FHB är trevlig och ganska fri från löjliga nybörjarreportage av typen "Så målar du en tröskel" Nackdelen är att en del produkter de testar inte finns att få tag i här. Och att allt som har med elinstallation att göra bara är att bläddra förbi.
Om GDS är lika bra som FHB byter jag direkt. Kan någon som har sett båda yttra sig i frågan?
Om GDS är lika bra som FHB byter jag direkt. Kan någon som har sett båda yttra sig i frågan?
Hejskalman1 skrev:
Kan inte mer än hålla med... Man blir ju bara trött av att tex ett tips om att man kan använda en list med två hål i som passare får ta plats i tidningen.
mvh Wasa