Men går det överhuvudtaget att använda en Y-koppling inne i väggen? Blir det inte problem att koppla in toan då? Det blir ju en sne anslutning.

Meganeoman skrev:
Men går det överhuvudtaget att använda en Y-koppling inne i väggen? Blir det inte problem att koppla in toan då? Det blir ju en sne anslutning.
Nej, antingen en Y med två lösa 45-graders vinklar på (om det får plats) eller så får du hitta en Y som liksom har de extra knäckarna inbyggt. Svårt att förklara, förstår du hur jag menar?

Tror jag hajar. Men känns ju inget kul att ta upp väggen igen. Går det bra att leva med det som det är? Kan nåt hända?

Nejdå, inget mer än att det ser lite otrevligt ut. Ingen fara annars.

Skönt att höra :-)
Började bli väldigt orolig!
Men kan det lättare bli stopp i avloppet pga. detta? Andra problem? Att tänka på?

Har själva T-kopplingen inte orsakat några problem innan så lär den inte göra det nu heller. Och att lite av avfallet spiller över i den andra muggen är som sagt inte farligt, bara lite otrevligt.

Så: Nix, nix och nix.

Så skräpet åker inte BARA fram och tillbaka mellan toaletterna till det blir stopp i avloppet?

Men vänta nu, du vet ju själv om det åker fram och tillbaka utan att försvinna ner. Det kan ju inte jag svara på. Gör det det? Jag förstod det som att det bara var lite som åkte över. Om man går runt och spolar i den andra toaletten, åker det tillbaka till den första då..?

Jag menar allt vatten du spolar ner måste ju ta vägen nånstans, annars så skulle det ju bara stiga i toaletterna. Och med vattnet åker ju det mesta annat också.

Från en helt oinsatt vad gäller VVS, men med dåliga erfarenheter av snålspolande toaletter.....

Skulle kunna tänka mig att en fara med detta är att allt vatten inte spolas ut i rätt rikning samlat och på så sätt inte bär skiten ända ut.
Detta kan ju även vara ett problem med snålspolande toaletter utan T-kopplingen beroende på längd och utformning på avloppet.

/M

Så ni tror inte att det kommer att funka med nuvarnade lösning?

Om man inte spolar på snålspolningen då?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.