Å sen skulle jag ha valt en lite högre list än den ursprungliga för att dölja avslutet mot vägg från den gamla listen

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Mikael_L
Jag tycker också att det hela känns rätt tveksamt vad gäller kvalitet/pris.
Sådana där väggar är iofs grisigt jobbiga att ha med att göra, men det ska ändå inte ta hur lång tid som helst, och framförallt är det ingen orsak till att såga klantigt.

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
U Ubbe55 skrev:
Du har tydligen inte fått hjälp av en pensionerad snickare med tanke på utförandet. Timpriset är dessutom åt helvete för högt. Ett så illa utfört arbete skulle jag inte acceptera/betala för
Nej, jag ska kontakta företaget på måndag. Jag kan möjligen tänka mig att betala några timmar för det som är gjort i hallen, där ser det ändå ganska okej ut. Men sovrummet (som syns på bilderna) är ju en katastrof.

Det här lilla projektet har egentligen bara gett mig en massa problem. Förutom att det är fult och jag helst bara vill riva ner allt igen, så har jag målare bokade nästa vecka. Och nu kommer de inte kunna göra allt som var planerat.

U Ubbe55 skrev:
Å sen skulle jag ha valt en lite högre list än den ursprungliga för att dölja avslutet mot vägg från den gamla listen
Det är i och för sig mitt fel, eftersom jag valde listerna och köpte listerna. Men även det hade väl en proffsig snickare kunnat tipsa om innan antar jag…

• Gilla
Ubbe55
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag tycker också att det hela känns rätt tveksamt vad gäller kvalitet/pris.
Sådana där väggar är iofs grisigt jobbiga att ha med att göra, men det ska ändå inte ta hur lång tid som helst, och framförallt är det ingen orsak till att såga klantigt.
Nu har ju jag aldrig testat, men jag tror faktiskt att jag själv hade lyckats bättre med hörnen.

• Gilla
Ubbe55
  • Laddar…
V Vicksy skrev:
Update: Kommer hem efter att snickaren varit på plats i minst 6 timmar. På den tiden har han bara fått upp golvlister i ett halvt rum! Och det ser inte ens bra ut
Ser ju ut som skräp med skruvar i listerna och det matchar ju inte alls med dessa lister mot golvet! Byt dom mot ek eller vitmålade furulister och limma fast dom istället.

V Vicksy skrev:
Update: Kommer hem efter att snickaren varit på plats i minst 6 timmar. På den tiden har han bara fått upp golvlister i ett halvt rum! Och det ser inte ens bra ut
Finns ju en anledning varför man inte gerar socklar/ golvlister

Zyb Zyb skrev:
Finns ju en anledning varför man inte gerar socklar/ golvlister
ytterhörn måste geras

• Gilla
Zyb
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ser ju ut som skräp med skruvar i listerna och det matchar ju inte alls med dessa lister mot golvet! Byt dom mot ek eller vitmålade furulister och limma fast dom istället.
Tack för din input om material och färg. Hålen ska såklart spacklas. Och listerna målas vita.
Går det att limma lister på väggar som är så pass ojämna (håliga) och bara smular sönder?

V Vicksy skrev:
Tack för din input om material och färg. Hålen ska såklart spacklas. Och listerna målas vita.
Går det att limma lister på väggar som är så pass ojämna (håliga) och bara smular sönder?
Det går att laga väggen innan där det är som värst.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.