Det kanske är fel kategori att skriva i, men det är väl bara att flytta isf :)

Har tänkt anlita snickare till att resa stommen och göra fasaden tät på utbyggnaden. Dvs han skulle ha på papp eller plast på väggarna och ev spika spont och ha på papp på takstolarna.

Min fråga är: är det rimligt att det jobbet skulle ta 2 veckor för två snickare? Utbyggnaden är på 36m2 i två plan? Grunden är klar när dom kommer.
Många jag pratat med anser att två veckor är alldeles för lång tid nämnligen, och dessutom så kostar det ju lite att ha två man här i två veckor. `

Nån som har nån uppfattning om tidsåtgången för detta?

Fick precis ett "nästan" färdigt prisförslag av honom. ca 150k inkl moms, detta är med material och arbete. En limträbalk på 9m och takstolar är inte medräknat i priset. Vad tycker ni? Är det ett ok förslag? Själv så har jag ingen aning och känner väl lite att man är ute och cyklar på djupt vatten =D

Jag tycker Du ska låta dom som säger
att det tar kortare tid än 2 veckor att göra jobbet. ;)

Mvh Putte

P
Instämmer med ByggPutte.
Det är j-vligt lätt att stå bredvid och tycka att olika entreprenörers priser är för höga, så länge man inte behöver backa upp det man säger..

Tiden tror jag inte det är så jättemycket fel på. men om jag fattar dig rätt så skall det bara vara en regelstomme, inga väggar överhuvudtaget, inga golv?

Om man antar en timdebitering på 350kr (ex moms), så skulle det ge materiel för 65 000:-. Vilket troligen är Ok för en lite mer komplett utbyggnad, men låter lite mycket för en hög med reglar (och takstolar ingick ej)

Dom har inte lagt med tex bodkostnad
eller eventuellt lyft med traktor?.
eller är det skuttar som inte behöver bod?

Mvh Putte

Hej igen

Jobbet som vi kommit överens om att han ska göra är att snickra ihop stommen, sätta på takstolar, spika spont på taket och rulla ut takpapp samt klä stommen med plast ellet papp. Alltså, inga väggar och inga golv, bara en "tät" stomme.

Jag har väl inga större synpunkter på tid eller kostnad, men man måste ju få höra sig för lite? :)

Startdatumet är satt till 4:e juni, och vi har fortfarande inte skrivit något avtal. Det är antagligen eftersom han inte fått priset på takstolarna ännu (det är iaf det han säger när man ringer och frågar), men man börjar ju bli lite orolig. Är väl egentligen inte ens muntligt överens eftersom jag ännu inte fått något förslag att ta ställning till.
Jag vill ju inte heller ringa och tjata varje dag på honom. Men men....det löser sig nog

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.