Hur lång tid tar det att bygga ett attefallshus? Vi har undersökt tidsåtgången hos en tillverkare som bygger på totalentreprenad och hos en gör-det-självare, som fick uppskatta snittiden.

Du kan läsa artikeln här: Tid bygga attefallshus
 
det kan ta tre år också....
 
Bronken
Fast man har bara två år på sig
(fr.o.m. godkännandet)
 
S surfarn skrev:
det kan ta tre år också....
Kan ta en månad också .....
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Vi fixade allt från köp av stomme och ritningar till slutbesked på 3 månader. Bygganmälan tog 4 dagar :)
 
3 veckor? Vilken kommun var det? Jag fick vänta över 8 månader på bygganmälan.
 
Jag är uppe i två år med mitt (tapeter ska upp i morgon.) Då har jag gjort precis allt själv utom våtrumsmattan och kakel i badrum.

Köpte en byggsats från Sorselestugan då jag hade bråttom igång och ville ha liggande timmer. Detta har dock satt käppar i hjulet då jag har gjort ändringar från orginalkonstruktionen vilket har dragit ut på tiden.
Med facit i hand så borde jag ha byggt i lösvirke. Men är ändå nöjd med resultatet.
 
Började i september förra året och skickade in slutanmälan i juni. Många kvällar och helgen men aldrig varit ledig. Nu är de inrett som förråd så kök och badrum är inte gjort mer än förberett för de.
 
Ett attefallshus eller en villa, det kan gå fort, mitt Älvsbyhus 17x8,5m levererades 4/1, den 2/2 slutbesiktades och överlämnades nyckelfärdigt.
Då kan jag tillägga att grunden var på plats, men den gjordes på 1,5 dag.
Avloppsröret under huset drog jag själv och satt på fyra anslutningar mot huset, snickarna satt nara dit en rörbit.
Drän och dagvatten drog jag själv runt huset snappt gjo rt med grus o markduk, elledningen är ju bare ett rakt tomrör in till huset.
 
8 månader från anmälan till slutanmälan
Rött trähus med vita fönster, öppen dörr, omgivet av blommande växter och krukor under solig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.