Byggahus.se

Tid bygga attefallshus

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
    Hur lång tid tar det att bygga ett attefallshus? Vi har undersökt tidsåtgången hos en tillverkare som bygger på totalentreprenad och hos en gör-det-självare, som fick uppskatta snittiden.

Du kan läsa artikeln här: Tid bygga attefallshus

2. S
    Medlem Nivå 8
    det kan ta tre år också....

3. UGG
    Husägare Nivå 5
    Fast man har bara två år på sig
    (fr.o.m. godkännandet)

4. T
    Lösvirkesbyggare · Nivå 12
    Kan ta en månad också .....

5. JoakimSwe
    Medlem Nivå 3
    Vi fixade allt från köp av stomme och ritningar till slutbesked på 3 månader. Bygganmälan tog 4 dagar :)

6. S
    Självbyggare · Nivå 6
    3 veckor? Vilken kommun var det? Jag fick vänta över 8 månader på bygganmälan.

7. Floo
    Medlem Nivå 1
    Jag är uppe i två år med mitt (tapeter ska upp i morgon.) Då har jag gjort precis allt själv utom våtrumsmattan och kakel i badrum.

Köpte en byggsats från Sorselestugan då jag hade bråttom igång och ville ha liggande timmer. Detta har dock satt käppar i hjulet då jag har gjort ändringar från orginalkonstruktionen vilket har dragit ut på tiden.
    Med facit i hand så borde jag ha byggt i lösvirke. Men är ändå nöjd med resultatet.

8. Rickard_nr1
    Renoverare · Nivå 7
    Började i september förra året och skickade in slutanmälan i juni. Många kvällar och helgen men aldrig varit ledig. Nu är de inrett som förråd så kök och badrum är inte gjort mer än förberett för de.

9. E
    Anonym
    Hej!
    Jag jobbar på Attefallsverket och för våra kunder går det oftast på ca 4 månader för dem att få sitt hus. Bygganmälan ca 1-2 månader och produktion av huset ca 8 veckor, under den tiden så gör vi dessutom iordning mark och grund. Huset levereras sedan helt klart och sedan behöver vi bara koppla in el, vatten och avlopp. Så att säga att det tar ett år att få ett nyckelfärdigt hus, det stämmer absolut inte om man väljer oss som leverantör.

• Svara
  10. W
    Anonym
    Jag kann bekräfta det. Förra året vi byggde ett atfallfallshus av attesfallsverket och behövde knappt fyra månader.
    Werner Jakob, Löttorp/Öland

• Svara