8 300 läst ·
8 svar
8k läst
8 svar
Tibro-kök!
Hej!
Vi funderar på att köpa ett tibro-kök i ek.
Nån annan som har Tibro-kök el. vet nåt om dem?
Vårt kök ska kosta 206 000, utan vitvaror. Känns lite dyrt. Ballingslöv skulle kosta 164 000. Men vi vill gärna ha tibro så det lutar åt det.
Vi funderar på att köpa ett tibro-kök i ek.
Nån annan som har Tibro-kök el. vet nåt om dem?
Vårt kök ska kosta 206 000, utan vitvaror. Känns lite dyrt. Ballingslöv skulle kosta 164 000. Men vi vill gärna ha tibro så det lutar åt det.
Vi tittade på Tibro först, men slog det snabbt ur tankarna när vi såg priset. 100-tusen över Ballingslöv och Marbodal.
Tibro har klart en hög kvalitetskänsla, men inte så mycket högre att det motiverar den högre kostnaden.
Blev Ballingslöv till slut...
Tibro har klart en hög kvalitetskänsla, men inte så mycket högre att det motiverar den högre kostnaden.
Blev Ballingslöv till slut...
Grabben, snart 16 år, kom ner i köket för några dagar sedan och utbrast på fullt allvar:
" När ni är klara med köket kommer ni säkert ha slängt ut 20000 kr på det nya"
Till saken är väl att han tyckte den gamla furudrömmen vi hade var jättesnyggt och kunde hålla i 20 år till..
När jag förklarade att det kommer gå på runt 100000 så blev han aningen skogstokig, och ville inte ta över våra skulder när vi dör osv.. :>
Det jag ville säga var dock:
Håller med Daniel39, vårt kök som jag diskuterar här:
http://www.byggahus.se/forum/koek/68107-koeket-i-villa-fresus-boerjar-bli-klart.html
Är nu uppe runt 100k, och då är det med ALLT, inklusive renoveringen av vårt vardagsrum, och golv till hallen, sammanlagt bara golv för 21000 (72 kvm).
Då har jag iofs gjort allt själv, och inte lagt ut en kr på andra hantverkare.
Antar att man får massiva träluckor för priset hos tibro, men vad är det mer som kostar?
/ Fredrik
" När ni är klara med köket kommer ni säkert ha slängt ut 20000 kr på det nya"
Till saken är väl att han tyckte den gamla furudrömmen vi hade var jättesnyggt och kunde hålla i 20 år till..
När jag förklarade att det kommer gå på runt 100000 så blev han aningen skogstokig, och ville inte ta över våra skulder när vi dör osv.. :>
Det jag ville säga var dock:
Håller med Daniel39, vårt kök som jag diskuterar här:
http://www.byggahus.se/forum/koek/68107-koeket-i-villa-fresus-boerjar-bli-klart.html
Är nu uppe runt 100k, och då är det med ALLT, inklusive renoveringen av vårt vardagsrum, och golv till hallen, sammanlagt bara golv för 21000 (72 kvm).
Då har jag iofs gjort allt själv, och inte lagt ut en kr på andra hantverkare.
Antar att man får massiva träluckor för priset hos tibro, men vad är det mer som kostar?
/ Fredrik
Rebecka ett tips om du vill ha Tibro är att du kan välja vad du vill köpa hos dem. Så har vi gjort. Vi valde bort bänkskivor, och vitvaror för det kollade vi upp att vi kunde få till bättre pris på andra ställen. Bara bänksivorna skulle gå lös på ca 11000:-. Hos vår tibro handlare säljer de bara viss märken av vitvarorna också och de var vi inte intresserade av + att de inte var till så bra priser. lucka till.
Vi monterade ett tibrokök förra året och är helnöjda. Fantastisk kvalitétskänsla rakt igenom. Möjligtvis kan man kanske köpa bänkskivor och diskho någon annanstans för att hålla ner priset något. Har för mig att det var nästan oskäligt dyrt. Vårt kök kostade 97 000:- + vitvarorRebecka27 skrev:
Bilder mm finns här http://www.byggahus.se/forum/koek/8861-vill-ni-se-hur-koeket-blev.html
Klicka här för att svara