249 126 läst ·
1 367 svar
249k läst
1,4k svar
Tian chen s510
Medlem
· Västra Götaland
· 3 inlägg
Har fått ett problem jag inte kan lösa.
För någon vecka sedan när jag startade upp min s510 så hängde den sig och displayen visar "Welcome to use" men går inte vidare till menyn (se bild)
Det kvittar vad jag gör, den stannar varje gång på "Welcome to use". Har försökt starta om många gånger, ladda ur den osv men fortfarande samma sak.
Någon som har haft samma problem, eller vet hur man löser detta?
För någon vecka sedan när jag startade upp min s510 så hängde den sig och displayen visar "Welcome to use" men går inte vidare till menyn (se bild)
Det kvittar vad jag gör, den stannar varje gång på "Welcome to use". Har försökt starta om många gånger, ladda ur den osv men fortfarande samma sak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, har haft samma problem men kom inte ihåg vad det berodde på. Har haft så många problem... Men det var nog ett kontaktproblem, eller så löste det sig när jag bytte display-kortet.themasteroftheuniverse skrev:Har fått ett problem jag inte kan lösa.
[bild]
Medlem
· Västra Götaland
· 3 inlägg
Tack båda två, då skall jag kolla detta. Verkar troligt att det kan vara ett kontaktproblem; jag hade precis innan detta uppdaterat hjulen med extra nubb, och vritt och vänt på klipparen litegrann. Hör av mig med hur det gick.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 434 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 434 inlägg
Eftersom det vanligtvis regnar horisontellt i Göteborg så fick jag in vatten i displayen vilket resulterade i att AUTO knappen aktiverades och den stackarn gav sig ut mitt i natten i monsunregn. Displayen är helt körd.
Ny display fixad men det verkar vara den nya modellen med fler funktioner. Tyvärr är det vissa grundfunktioner som inte fungerar, kan tex inte ställa in password. Varje gång man är på den så är den tillbaka på 0000. Fjärrkontrollen funkar kasst vilket är ett stort problem för mig då jag har en slänt som jag kör manuellt med fjärrkontroll. Home-funktionen funkar inte.
Jag kör med originalprogram och hoppas att den "lagar sig" om jag uppdaterar mjukvaran men hur?
Vilken version skall jag ha?
Var hittar jag den?
Hur gör jag?
Kan jag på nåt sätt spara ner befintlig mjukvara så jag kan återställa om det skulle bli sämre?
Ny display fixad men det verkar vara den nya modellen med fler funktioner. Tyvärr är det vissa grundfunktioner som inte fungerar, kan tex inte ställa in password. Varje gång man är på den så är den tillbaka på 0000. Fjärrkontrollen funkar kasst vilket är ett stort problem för mig då jag har en slänt som jag kör manuellt med fjärrkontroll. Home-funktionen funkar inte.
Jag kör med originalprogram och hoppas att den "lagar sig" om jag uppdaterar mjukvaran men hur?
Vilken version skall jag ha?
Var hittar jag den?
Hur gör jag?
Kan jag på nåt sätt spara ner befintlig mjukvara så jag kan återställa om det skulle bli sämre?
Hej, Finns det några som fortfarande försöker få S510an att överleva och göra någon nytta i alla fall.Gizzmoo skrev:
Min vänstra drivmotor gav upp igår. Det verkar som själva motorn går, men driver ej. När man vrider på hjulet/axeln så rasslar det bara. Misstänker att drev och kuggar har gett upp. Men jag får inte isär växelhuset. Är det något trix, eller har den bara korroderat ihop? Jag har lossat alla skruvar men ändå lostnar inget mer. Kan man bända och slå någonstans? Det är väl typ mitt på motorn vid metall skarven som den ska gå isär? Det är ju en fin bild i inlägg 636, men jag får inte isär den. Vet någon om man får nytt växelhus och hela rubbet om man köper en ny drivmotor? Bör man byta båda samtidigt?
Jag har bytt tre drivmotorer i min s510 (eller, jag väntar på min tredje nu), det ska bara vara att lossa fyra skruvar och sedan dra ut. Motorn är ju även ansluten till huvudkortet förstås, så ev. kanske den anslutningen är väldigt tajt (sitter med buntband).HL1 skrev:Hej, Finns det några som fortfarande försöker få S510an att överleva och göra någon nytta i alla fall.
Min vänstra drivmotor gav upp igår. Det verkar som själva motorn går, men driver ej. När man vrider på hjulet/axeln så rasslar det bara. Misstänker att drev och kuggar har gett upp. Men jag får inte isär växelhuset. Är det något trix, eller har den bara korroderat ihop? Jag har lossat alla skruvar men ändå lostnar inget mer. Kan man bända och slå någonstans? Det är väl typ mitt på motorn vid metall skarven som den ska gå isär? Det är ju en fin bild i inlägg 636, men jag får inte isär den. Vet någon om man får nytt växelhus och hela rubbet om man köper en ny drivmotor? Bör man byta båda samtidigt?
Jag gav typ upp min s510 när drivmotorn gick sönder senast, innan det så hade den gått riktigt fint i tre veckor. Jag köpte en Meec på jula istället (som är inne på reparation...), jag har dock inte bestämt vad jag ska göra med min s510 ännu. Jag har beställt reservdelar så jag ska fixa i ordning den iaf, sedan får jag se. Bra att ha en reservklippare när den andra är trasig, kanske..
Vet ej exakt - i de första två så var det nog kuggarna, hade som HL1 beskriver ett rasslande hjul när jag drog runt hjulet och hjulet hackade när man drog runt det. Nu senast så går det att dra runt hjulet tyst och fint, men det är ett lättare motstånd jämfört med det fungerande. kanske tyder på att själva motorn är paj?power650 skrev:
Hej!
Kört igång min s510 igen efter ett års dvala p.g.a. total omplanering av tomt. Nu har jag äntligen en gräsmatta igen!
Skulle haft tag i nya framhjul. Såg att någon längre bak i tråden hade monterat nya med hittade ingen länk till hjulen. Vart köpte ni/du dem?
Mina hjullager hade rostat ihop, gick dock bra att göra rent noga och fetta in igen. Problemet är "vridningen" av hjulen som glappar. Klipparen låter som en maracas, står inte ut längre!
Kört igång min s510 igen efter ett års dvala p.g.a. total omplanering av tomt. Nu har jag äntligen en gräsmatta igen!
Skulle haft tag i nya framhjul. Såg att någon längre bak i tråden hade monterat nya med hittade ingen länk till hjulen. Vart köpte ni/du dem?
Mina hjullager hade rostat ihop, gick dock bra att göra rent noga och fetta in igen. Problemet är "vridningen" av hjulen som glappar. Klipparen låter som en maracas, står inte ut längre!
Medlem
· Västra Götaland
· 3 inlägg
"Kabeln hade lossat till displayen. (satt på sne så det kom fram ström men inte signaler)"
Japp, det var det som var problermet. Tackar.
Japp, det var det som var problermet. Tackar.
Det finns bl.a framhjul att köpa här:steffeb skrev:Hej!
Kört igång min s510 igen efter ett års dvala p.g.a. total omplanering av tomt. Nu har jag äntligen en gräsmatta igen!![]()
http://www.supomannen.se/410262821/category/277647/tianchen
Tack!
Nu har jag dock bestämt mig för att fräsa nya hjul liknande de som sitter på Landroid. Eller så får en kompis skriva ut dem i nylon. Undrar om man ska göra det riktigt avancerat med lite stötdämpning på hjulen ? Är iallafall riktigt less på skramlet nu, skäms när jag låter den klippa gräset.
Varför då tänker ni? Har noterat att de där smala hjulen gärna gör att gräsklipparen studsar, föreställer mig att roboten går mjukare över gräset med bredare hjul. Tänker jag fel ?
Köpte mig en CNC fräs med TNC145 för ett tag sen. Kul bara att fräsa vad som helst, haha!
Varför då tänker ni? Har noterat att de där smala hjulen gärna gör att gräsklipparen studsar, föreställer mig att roboten går mjukare över gräset med bredare hjul. Tänker jag fel ?
Köpte mig en CNC fräs med TNC145 för ett tag sen. Kul bara att fräsa vad som helst, haha!
Redigerat: