Funderar på att skaffa sä kallad Thermowood av varumärke Kärnsund. Det är fura som ör värmebehandlad. Till trallen i källaren. Verkar variera en hel del i pris. Mellan 60 kr per meter tyckte jag såg upp till 144 kr per meter.

Hur kan det skilja så mycket, eller har jag sett fell. Har kollat på Byggmax och Byggahemna.

Och är det här en produkt som rekommenderas?

P PerOF skrev:
Funderar på att skaffa sä kallad Thermowood av varumärke Kärnsund. Det är fura som ör värmebehandlad. Till trallen i källaren. Verkar variera en hel del i pris. Mellan 60 kr per meter tyckte jag såg upp till 144 kr per meter.

Hur kan det skilja så mycket, eller har jag sett fell. Har kollat på Byggmax och Byggahemna.

Och är det här en produkt som rekommenderas?
Är det nån som kan förbatma sig över mun fråga om Thermowoid? Nu har jag besvarat en massa andra frågor på forum!

Bara sett å känt på provbitar.
Kommer säkerligen funka fin fint i källaren.
Men köp hos en riktig bygghandel istället är mitt råd.
Priset varierar troligen så stort för det är svårt att sätta ett meterpris på grund av alla kringkostnader det blir när väl bygghandeln ska beställa hem till dig. T ex frakt,emballage delningsavgift är oftast fasta kostnader som inte påverkas nämnvärt om du köper 100meter eller 1000.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.