Dum fråga kanske men va f-n

Jag kittade mitt första fönster någonsin för drygt en vecka sen och det gick väl hyfsat förutom att kittet inte vill torka. Jag har tänkt att det kanske tar så lång tid men nu ikväll på jobb slog det mig att kittet jag använde hette Thermokitt, betyder det att det ska värmas upp med varmluftspistol/hårfön eller?
Om jag är helt ute och cyklar nu så bjuder jag på det, varsågod att skratta ;D
Varför heter det Thermokitt egentligen, om nån vet det?