301 läst ·
10 svar
301 läst
10 svar
Thermia iTec Eco 8 WiFi anslutning.
Jag har en Thermia iTec Eco 8 Total luft/vatten värmepumps anläggning och skulle vilja ansluta den till WiFi bla för att kunna köra den via automatik när el priset är lågt. För att ansluta till WiFi behövs en tillsats, Thermia Connect som kostar omkr 7000 kr, vilket för mig är ett för högt pris. Finns det möjligen alternativa sätt att ansluta, tex billifare kopior eller att ansluta med LAN? Tacksam för förslag. God fortsättning, Bernt Johansson.
Bättre att din primära värmekälla får gå som den själv bestämmer.B Bernt Folke skrev:Jag har en Thermia iTec Eco 8 Total luft/vatten värmepumps anläggning och skulle vilja ansluta den till WiFi bla för att kunna köra den via automatik när el priset är lågt. För att ansluta till WiFi behövs en tillsats, Thermia Connect som kostar omkr 7000 kr, vilket för mig är ett för högt pris. Finns det möjligen alternativa sätt att ansluta, tex billifare kopior eller att ansluta med LAN? Tacksam för förslag. God fortsättning, Bernt Johansson.
Bättre du lägger några kronor på ett fastprisavtal på strömmen och behåller en god komfort i huset.
Hej och tack för rådet, vilket verkar förnuftigt och säkert kommer att bli vad jag får göra. Bor dock i el område 4, så med det höga elpriset behövs varje spar möjlighet utforskas före beslut.
Wir verwenden an unserer itec 5 dieses Modul
https://www.thermia.se/varmepumpar/tjaenster-foer-distansstyrning/thermia-online/
https://www.thermia.se/varmepumpar/tjaenster-foer-distansstyrning/thermia-online/
Danke fur ihnen kontakt. Mein problem ist das ich nich diser Modul kaufen wollen. Kostet zu viel! Ich hoffe einer billiger altrnativ zu finden. Einen elektronik gerät vie dieser sollte am meisten 1500 SEK kosten, nicht 7000. Untshuldigung mine schlchte Deutch aber das ist was ich von die schule remembieren kann.M Matthias M. skrev:
Ich habe für das Modul 399 Euro bezahlt.B Bernt Folke skrev:Danke für den Kontakt. Mein Problem ist das ich nich dieses Modul kaufen will. Diät zu viel! Ich hoffe, eine billigere Alternative zu finden. Ein elektronisches Gerät wie dieses sollte meistens 1500 SEK kosten, nicht 7000. Untshuldigung mein schlchte Deutch aber das ist was ich von der Schule erinnern kann.
Klicka här för att svara