Har fått larm på min calibra eco 8 på hög delta diff? Vad beror detta på? Mvh

Dålig cirkulation? Problem med cirkulationspumpen? Många termostater som stänger samtidigt och blockerar flödet?

J Josth skrev:
Dålig cirkulation? Problem med cirkulationspumpen? Många termostater som stänger samtidigt och blockerar flödet?
Pumpen är ju helt ny och suttit monterad i 1 vecka

Finns det något smutsfilter på värmebäraren som du kan kolla och tömma? Renspolades värmesystemet i samband med att den nya värmepumpen installerades?

J Josth skrev:
Finns det något smutsfilter på värmebäraren som du kan kolla och tömma? Renspolades värmesystemet i samband med att den nya värmepumpen installer
J Josth skrev:
Finns det något smutsfilter på värmebäraren som du kan kolla och tömma? Renspolades värmesystemet i samband med att den nya värmepumpen installerades?
faktiskt ingen aning.. hade helt plötsligt de här larmet när jag kommer hem på lunch.. är mitt borrhål för dåligt?

J Josth skrev:
Känns int så roligt att det här dyker upp efter första veckan på installationen och att mina brine temps är så låga

Ok, du menar KB delta diff. Samma sak där. Kolla smutsfiltret på KB-sidan. Kan även vara luft i köldbäraren som måste bort.

En vecka efter installation borde firman fixa det.

För kallt hål har du nog inte utan den kalibrerar sig efter uttagen energin ur borran och nu är det ingen kyla att tala om.Du har inte varit och ändrat något på inställningar?Bästa är att ringa så dom kommer ut.

V växelventil skrev:
För kallt hål har du nog inte utan den kalibrerar sig efter uttagen energin ur borran och nu är det ingen kyla att tala om.Du har inte varit och ändrat något på inställningar?Bästa är att ringa så dom kommer ut.
Nej inte ändrat nått.. tror fasen detta beror på att jag har ett för grunt borrhål? Had 127 meter hål och har en thermia calibra 8 eco

A AndersS skrev:
En vecka efter installation borde firman fixa det.
Är nog lite svårt att fixa med tanke på att dom verkar tro att mitt borrhål är för grunt

J Josth skrev:
Ok, du menar KB delta diff. Samma sak där. Kolla smutsfiltret på KB-sidan. Kan även vara luft i köldbäraren som måste bort.
Hade thermia killen här och han hittar inget fel direkt.. är det så jäkligt att det är borrdjupet som ställer till det?

127 m = ca 40 W per meter hål, inte bra. För att få det bra ska det inte överstiga 30 W meter hål. 30 W ger 166 meter hål. Vad hade du förut för VP och vem har sagt att du ska ha en 8kW VP till det hålet, tala om fatal miss.

J jonaserik skrev:
127 m = ca 40 W per meter hål, inte bra. För att få det bra ska det inte överstiga 30 W meter hål. 30 W ger 166 meter hål. Vad hade du förut för VP och vem har sagt att du ska ha en 8kW VP till det hålet, tala om fatal miss.
Hade en thermia villa 75 innan.. fatal miss? Vad ska man ha för pump då?

J jonaserik skrev:
Tanken är att jag ska borra så jag har 200 meter i befintligt hål i sommar

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.