A arowe17 skrev:
Nu har jag v14 av mjukvaran på en USB-sticka. Vet någon om inställningar i pumpen behöver göras efter en uppdatering av mjukvaran? Eller ligger alla inställningar och "kurvor" kvar?
Hej, har du möjlighet att ladda upp en kopia på firmwaren hit, eller dela på annat sätt, så att jag kan uppdatera min Atlas?

C ChristerEr skrev:
Hej, har du möjlighet att ladda upp en kopia på firmwaren hit, eller dela på annat sätt, så att jag kan uppdatera min
C ChristerEr skrev:
Hej, har du möjlighet att ladda upp en kopia på firmwaren hit, eller dela på annat sätt, så att jag kan uppdatera min Atlas?
har du fått hjälp?

Inte än, har också mailat Thermia som hänvisar till installatören som bog har helgledigt än så får se vad de säger under veckan.

Thermia meddelade att från version 9 måste man uppdatera till version 10 först och sedan till version 16.

C ChristerEr skrev:
Inte än, har också mailat Thermia som hänvisar till installatören som bog har helgledigt än så får se vad de säger under veckan.

Thermia meddelade att från version 9 måste man uppdatera till version 10 först och sedan till version 16.
Jag har annars , installatörer tar minst 3000kr för mjukvaran.

C ChristerEr skrev:

Jag har som sagt v14 jag skulle kunna dela med mig av. Men har du v16?

serdar100 serdar100 skrev:
Jag har annars , installatörer tar minst 3000kr för mjukvaran.
Det vore förträffligt om du har möjlighet att skicka över den, du kan nå mig på cher@mitronic.se

C ChristerEr skrev:
Det vore förträffligt om du har möjlighet att skicka över den, du kan nå mig på cher@mitronic.se
Absolut jag kan försöka om filerna inte är för stora.

A arowe17 skrev:
Jag har som sagt v14 jag skulle kunna dela med mig av. Men har du v16?
Vad jag förstått ska den kunna uppdatera automatisk fom version 12, så med internetanslutning ska den fixa det. Inte än, lägger in här om jag får version 16.

serdar100 serdar100 skrev:
Absolut jag kan försöka om filerna inte är för stora.
Är de för stora att maila går det att skicka via tex sprend.com

C ChristerEr skrev:
Är de för stora att maila går det att skicka via tex sprend.com
37 MB för filen "Genesis_14.00.002.mrf" som jag har. Den blir inte mindre om man zippar den.

A arowe17 skrev:
Här finns den att ladda ner:

[länk]

OBS, filen endast möjlig att ladda ner 5 gånger. Mitt USB-minne är formaterat i FAT32, ej säker på om det är ett krav för att Thermia-pumpen ska kunna läsa minnet.
Tackar, är är det så att du har version 10 också? Enligt Thermia måste version 9 som jag har först uppdateras till version 10, sedan går det att ta senaste versionen.

A arowe17 skrev:
Här finns den att ladda ner:

[länk]

OBS, filen endast möjlig att ladda ner 5 gånger. Mitt USB-minne är formaterat i FAT32, ej säker på om det är ett krav för att Thermia-pumpen ska kunna läsa minnet.
Hur gjorde du när du uppdaterade, något speciell ordning eller så?

C ChristerEr skrev:
Tackar, är är det så att du har version 10 också? Enligt Thermia måste version 9 som jag har först uppdateras till version 10, sedan går det att ta senaste versionen.
Nej, jag har inget mer.

Eklanda6 Eklanda6 skrev:
Hur gjorde du när du uppdaterade, något speciell ordning eller så?
Ordning på vad? Det är ju bara en fil och stoppa in usb-minnet i pumpen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.